Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Compostera kompost toalett  (läst 6533 gånger)

mrsmp

Compostera kompost toalett
« skrivet: 20 okt-07 kl 17:49 »
Finns det någon som har erfarenhet av deras toaletter, eller finns det andra kompost toalett alternativ. Verkar ganska dyrt.
Jag vill ha det för åretruntbruk. Hur gör man med urin? Kanske ingen hit att låta det blandas. kanske bara en hink bredvid som man tömmer dagligen??
Gråvatten - hur löser man det?

Filip Skräplund

Re:Compostera kompost toalett
« Svar #1 skrivet: 20 okt-07 kl 21:26 »
Jag tycker Compostera verkar mycket intressant.
Tyvärr ser jag att intropriset 9900 kr inkl moms nu blivit 9900 plus moms.
Men det är bra mycket billigare än t ex clivus multrum och andra märken.
Konstruktören är samma som gjorde Clivus mulltoalett.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Rosten

• Närke
« Svar #2 skrivet: 12 nov-07 kl 22:59 »
Jag har kollat på Cinderella, en elektrisk förbränningstoalett.
Den är dyr men verkar funka bra.
http://www.fritidstoa.se/index.asp

Filip Skräplund

« Svar #3 skrivet: 12 nov-07 kl 23:29 »
jag har hört att man får vara försiktig med papperanvändningen till förbränningstoaletter, det kan ta eld...
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Elisabeth

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 dec-07 kl 11:04 »
Jag har mulltoa "Separett" där en slang löper ut genom ytterväggen till en hink och samlar upp urinen. Blandar alltså aldrig fekalier och urin. Tömmer hinken var tredje dag.
Köpte min toa begagnad och betalade inte mer än 3000:- Titta på blocket eller dylikt som kan man få ner priset. Annars tror jag dom ligger på 6000:- som nya. Jag är jättenöjd med min mulltoa. Luktar sällan något.
FEA

Dela detta:

* Inloggade just nu

223 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser