Baggen är lite över 1 år, inte särskilt stor alltså, jämfört med de äldre tackorna, är han bara en liten skit

. Jag tror Klipparn kan ha rätt i vissa fall, då jag köpte min flock innehållandes även 1-åriga tacklamm som hade gått med bagge. Av dem var det 2 av 5 som hade "tagit" och de var inte så jättesmå och runt 1 års ålder. De andra 3 "tog" 6 månader senare (hade inte tillgång till bagge innan).
Jag har 1 tacklamm som jag har varit tvungen att ha med flocken, men hon har nog inte varit mogen, för då skulle hon ha lammat nu, största tillväxten tycker jag har varit nu på hösten, när hon var 9-10 mån.
Men nu har alla fått flytta ihop till en enda stor familj, tacklammen är de flesta så stora som Henning tyckte och baggen visade bara intresse för de 2 största, men de var inte intresserade av honom

, de har bott ihop tidigare, när de var små också.
Henning, Är det problem med för stora tackor? Har några sådana också, ja alla över 2 år. Min "gammeltacka" är 7 år och ENORM (gissar på över 100kg, går inte att hantera/ stoppa), undrar om en tacka kan vara för stor för baggen, hon har inte lammat på det 1,5 året jag har haft får. Men jag kan inte göra av med henne, för MV programmet måste jag ha 5 tackor över (- var det 2 år?) för att slippa testa hela flocken.