Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenreningskärr  (läst 2087 gånger)

wikhall

• Gäst
Vattenreningskärr
« skrivet: 13 dec-07 kl 14:28 »
För nyanläggning av avlopp till småhus rekommenderar jag denna:

http://www.vattenmiljo.se

som jag vill göra reklam för. Ju fler vi är i Sverige som skaffar den desto lättare blir pappershanteringen...

Den finns bl a i Göteborg i Lärjeåns trädgårdar i Angered.

hasteus

Re:Vattenreningskärr
« Svar #1 skrivet: 25 dec-07 kl 20:05 »
Kallas även rotzon och det har stått om det i Åter, def något för mitt framtida hus (utanför detaljplanerat område...) tyvärr har jag förstått att hur man ser på det är väldigt olika i olika kommuner "miljöpris i ena kommunen och böter i andra" typ :(

Vattendoktorn fd

• Vatten o Avlopp, på godkännt sätt
« Svar #2 skrivet: 31 dec-07 kl 00:21 »
Kallas även rotzon och det har stått om det i Åter, def något för mitt framtida hus (utanför detaljplanerat område...) tyvärr har jag förstått att hur man ser på det är väldigt olika i olika kommuner "miljöpris i ena kommunen och böter i andra" typ :(

Rådgör alltid med miljökontoret i kommunen du bor i.

Alternativet till "pennfäkteri", är sunt förnuft. När man lär sig om saker och ting, kommer man alltid fram till att:, ju mer man lär sig, ju mer kommer man underfund med hur mycket man egentligen inte förstår.

wikhall

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 04 jan-08 kl 14:05 »
Nej, nej. Detta är inte samma sak som Rotzoner. Rotzoner kräver mycket större och mer plana ytor. Rotzoner har också större kapacitet, till flera hushåll.

Vad miljöskyddsmyndigheterna tycker om detta är inte något annat än tyckande, det är fullt tillåtet enligt lag att anlägga en sådan här och den finns i flera kommuner, förutom Göteborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

189 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser