Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ritning till lågnormalkupa???  (läst 6337 gånger)

Cyberbi

• Gäst
Ritning till lågnormalkupa???
« skrivet: 21 jan-05 kl 11:02 »
Hej!
jag är ny både här och som biodlare till sommaren.  :D
Nu undrar jag om det är någon som sitter på några ritningar till lågnormalkupor, inredning har jag i mängd. Eller ni kanske vet vart jag ska vända mig för att hitta sådana ritningar. :)
tackar och niger.
Cyberbi

manna

• -
Re:Ritning till lågnormalkupa???
« Svar #1 skrivet: 21 jan-05 kl 13:01 »
Det finns en bok som heter "Kupsnickaren". Där kan du nog hitta en del nyttigt. Annars kan du kanske låna material att använda som mall av någon biodlare?

Du kan bygga ungefär som du tycker det passar dig. Bina gör ändå som de själva vill...!  ;D
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

stefanha

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 23 jan-05 kl 20:58 »
"Kupsnickaren" är inte så dum, en gammal klassiker.

Firman Oscar Gustavsson (OGT) i Varberg har
ritningar på kupor.
Dom finna på nätet me.

/sh

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 30 jan-05 kl 11:52 »
Cyberbi, SBR har ritning till en enkel uppstaplingskupa på sin hemsida under Bibutiken/Ritningar & normer/79001 - Uppstaplingskupa LN. Kostar 30:-.

http://www.biodlarna.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

64 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser