Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Morgontofflor...  (läst 1127 gånger)

teufel

Morgontofflor...
« skrivet: 27 dec-07 kl 10:58 »
Fick ett par morgontofflor i "mocka" i julklapp.

Till glädje för mig, men inte för grisen.
När hon ser dem backar hon och grymtar förskräckt.

Kan det vara doften som skrämmer henne, eller att man helt plötsligt har fått "större fötter"?
Och kan man vänja henne vid att de inte kommer att äta upp henne?  ???

/Patrick

sagatulip

• -
Re:Morgontofflor...
« Svar #1 skrivet: 27 dec-07 kl 11:05 »
jag har ett par "prasselbyxor" som min gris var livrädd för i början, men efter att ha använt dom flitigt en kort period har hon nu lugnat sig och törs komma fram fast jag har dom på mig  :)
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #2 skrivet: 27 dec-07 kl 11:19 »
Vår lilla Madicken (6,5 mån) reagerar också på vissa kläder/saker.
Jag lägger helt enkelt kläderna/sakerna på golvet så att hon får undersöka det i lugn och ro.

Hon var jätterädd för papperskassar ett tag. De var ju så stora och lät illa när vi hade kommit hem från affären.
Det löste jag genom att lägga godis i påsen.
Numera kan vi hitta hela grisen i påsen och i full färd att "döda" den.  ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

teufel

« Svar #3 skrivet: 28 dec-07 kl 08:47 »
Hehe...
"Döda" papperspåsar har hon alltid gjort.
Efter en kvart har hon effektivt tryckt ihop eller strimlat påsen.
Man kanske kan hyra ut henne som pappersstrimlare av konfidentiellt material till företag?  :P

Man får passa sig när man har varit och handlat, att man verkligen ställer upp kassarna på köksbordet, annars är hon där direkt. Sen luktar det väl mat om grejerna också. ;)

Såg att tofflorna var gjorda av fårskinn. Jag vet inte vilket förhållande grisar har till får, om det kan vara att hon tror att det har varit ett får i närheten...

/Patrick

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #4 skrivet: 28 dec-07 kl 09:52 »
Såg att tofflorna var gjorda av fårskinn. Jag vet inte vilket förhållande grisar har till får, om det kan vara att hon tror att det har varit ett får i närheten...

/Patrick

Madicken har ett fårskinn i sin säng, och vi har även två fårskinn i soffan. (bortskämda primadonnan. :-[)
Dom gillar hon att gnugga trynet i. ;D

OT..För många år sen hade jag 3 minigrisar och 2 får i samma hage, och det var ingen som brydde sig om den andre något nämvärt.
Den ena tackan t.o.m. lammade ute utan att grisarna var intresserade, men det är inget jag skulle låta ske med stora grisar.  8)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

229 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser