Arvid hade Gotlandsfår. Han avlade dessutom fram bruna Gotlandsfår tillsammans med en god vän och granne. Med bra skinn! Dvs bra lock, pälshår och glans. Tyvärr finns det nu bara ca 10 tackor kvar av dessa bruna Gotlandstackor. Just nu görs försök att rädda dessa och få fram en bra stam igen.
Arvid hade Gotlandsfår. Han avlade dessutom fram bruna Gotlandsfår tillsammans med en god vän och granne. Med bra skinn! Tyvärr finns det nu bara ca 10 tackor kvar av dessa bruna Gotlandstackor. Just nu görs försök att rädda dessa och få fram en bra stam igen.
och vad gäller inlägg om rasföreningens inställning till bruna gotlandsfår så tror jag inte att Arvid brydde sig ett skvatt (bara att kolla vad exvis Henning skrivit om arvid i tidigare trådar)
Fast nu var ju inte min fråga vad Arvid tyckte utan vad Rasföreningen Gotlandsfåret säger idag? om man skulle vilja regga s.k Bruna Gotlandstackor.
jag tror inte rasföreningen för gotlandsfår är reggade på alternativ, men om någon har kontakt med dem vore det intressant att höra deras synpunkt