Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  väldigt bleka i kammen, rossel ?  (läst 1038 gånger)

Ice

väldigt bleka i kammen, rossel ?
« skrivet: 22 feb-08 kl 14:47 »
Usch, jag har skaffat nya höns och jag blir lite nervig om de inte mår bra. De är ute och springer, verkar pigga och äter och dricker. Det som jag oroar mig för är att vissa av hönorna är väldigt bleka i kammen. De ruggar upp sig ordentligt när de ska vila men inte när de springer omkring. Ibland hör jag  ett rossel i någons andning, bara några sekunder åt gången och sen är det borta innan jag hinner lokalisera vilken det är men det händer flera ggr om dagen, inga nysningar och inget snor. Är det något jag ska göra för att utesluta att de bär på någon smitta?? Jag har nog ett lite kallare hönshus än det som de kommer ifrån, kan de ha blivit förkylda?

Prosit

• Södermanland
SV: väldigt bleka i kammen, rossel ?
« Svar #1 skrivet: 22 feb-08 kl 20:22 »
De blir bleka i kammen när de inte värper. Kan det vara så?
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser