Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mord i midsommar... ( lite tankar inför mördarsnigelsäsongen! )  (läst 1568 gånger)

tonebender

• Västergötland
Varning för hög morbiditet på innehållet...

1. Kan man dressera m-sniglarna att äta varandra? Sniglar gör ju det naturligt, men om man t.ex.
stänger in 10 st. i en plastburk utan annan mat kommer den sista överlevande ha fått smak för
sina släktingar?

2. Kan man istället vänja andra djur ( paddor, snokar, brunbjörn, pensionärer, etc. ) att gå speciellt på sniglar som huvudföda genom invänjning?

3. Kan man ha en snok i löpsnöre ( som en voffsing! ) längs kanten av odlingarna? ( min egen favvo...   :) )

4. Kan man sätta på något av ovanstående djur glasögon som filtrerar bort allt utom vanligaste snigelfärgerna så att dom inte hittar annan mat?

5. Man skulle kunna mutera några stycken så att deras slem blir brandfarligt... sen när dom spridit genen om några år så är det bara att gå på promenad och tända eld på alla slemstråk man hittar... ( Moahahaha! )

Jag ska vara riktigt kreativ i sommar och konstruera elstängsel och annat, jao!

ps. Observera det konsekventa valet av namn på mördarsnigeln. Den heter mördarsnigel och ingenting
annat ( dessa satans mördare!!! )

kärleksfulla hälsningar

:-[skar

Suzniz

Varning för hög morbiditet på innehållet...

1. Kan man dressera m-sniglarna att äta varandra? Sniglar gör ju det naturligt, men om man t.ex.
stänger in 10 st. i en plastburk utan annan mat kommer den sista överlevande ha fått smak för
sina släktingar?

2. Kan man istället vänja andra djur ( paddor, snokar, brunbjörn, pensionärer, etc. ) att gå speciellt på sniglar som huvudföda genom invänjning?

3. Kan man ha en snok i löpsnöre ( som en voffsing! ) längs kanten av odlingarna? ( min egen favvo...   :) )

4. Kan man sätta på något av ovanstående djur glasögon som filtrerar bort allt utom vanligaste snigelfärgerna så att dom inte hittar annan mat?

5. Man skulle kunna mutera några stycken så att deras slem blir brandfarligt... sen när dom spridit genen om några år så är det bara att gå på promenad och tända eld på alla slemstråk man hittar... ( Moahahaha! )

Jag ska vara riktigt kreativ i sommar och konstruera elstängsel och annat, jao!

ps. Observera det konsekventa valet av namn på mördarsnigeln. Den heter mördarsnigel och ingenting
annat ( dessa satans mördare!!! )

kärleksfulla hälsningar

:-[skar

Öppen för alla olika försök att få bort dem om de skulle komma till min trädgård... :D
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.

Filip Skräplund

Autonoma snigelterminatorer skulle kunna bli en storsäljare.
Mycket av styrtekniken lånas från robotgräsklippare. Infrarödsensorer för snigeldetektion. Klippverktyg är nog energieffektivaste destruktionsmetoden.
De uppsöker automatiskt nätansluten laddstation.
Elektrisk destruktion kan vara att föredra pga enklare och lättare mekanik.

« Senast ändrad: 10 mar-08 kl 01:36 av Filip Skräplund »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

hustran

Här hemma brukar vi liksom stampa till på dem. det blir liksom en kaviartubrefex...det spluttrar ut en del. är det fel eller inte? Somliga säger att det inte hjälper. Vad skall vi göra nu?  ???

anette i bugared

• -
Skaffa ankor!!
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Gugge (klehr65)

• -
Mord i midsommmar....hahahahihihi, den tyckte jag var en riktig fullträff ;D ;D ;D

hustran

Vi hade myskankor förut...inte åt de sniglarna inte.

Dela detta:

* Inloggade just nu

167 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser