Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  In/Utgång  (läst 1352 gånger)

Erik

• Gäst
In/Utgång
« skrivet: 17 mar-08 kl 15:01 »
Hejsan :)

Jag tänkte bygga om en bit av ladan där det i nuläget är två gamla hästboxar till hönsbostad :) min undran är nu då eftersom jag inte har ngn dörr ut till hönsgården på andra sidan väggen kan jag utnyttja ett av fönstrena till in och utgång med gjälp at en lång bräda ditt upp?? eller tycker dom att det blir för högt??

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: In/Utgång
« Svar #1 skrivet: 17 mar-08 kl 15:11 »
Jag har gjort så i ett tidigare hönshus än det vi har nu. Gjorde en ramp med ribbor på som stege upp och en likadan ner på utsidan till utegården. Fungerade fin-fint. Vid fönstret på insidan gjorde jag en hylla som "entre" eller hur man nu ska förklara det. Höns är ju nyfikna av sig så de kom snabbt på hur man skulle komma ut till gården!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Erik

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 mar-08 kl 16:21 »
Va roligt... :) då ska här genast sättas igång att snickra lite :)

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 17 mar-08 kl 22:31 »
Ja har oxå hästboxar som hönshus/rum, med hönsstegar så blir det jättebra de lär sig superfort, men jag har jättehögt på utsidan(2m) och således så blev det ju en lång stege men den fick jag göra om och bygga som en svängd trapp nära väggen ist. för de ville verkligen inte gå på den långa/höga stegen men efter kapning och lite ombyggnad så gick de fint, mamma höna men sina kycklingar gick på den när de var ca 3½ vecka. En stor fördel är ju att draget som kan bli efter golvet försvinner ju när man har luckan lite högre. Lycka till. /P
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

bea

« Svar #4 skrivet: 20 mar-08 kl 19:38 »
Jag tror heller inte att det är något problem om du gör en tillräckligt bred gång....speciellt om du har stora tunga raser!
Dom kan ju vara lite kinkigare med höjder.

Dela detta:

* Inloggade just nu

187 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser