Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör ni med gödslet när ni städar hönshuset? Bor i tättbebyggt område...  (läst 5200 gånger)

Guran

• Lappland
En del sätter hästskiten på säck och kör den på tippen. Om hästgödslet är länge i säck brinner den rätt bra och blir bra att använda till utfyllnad etc. Borde vara samma med hönsgödsel; den är nog rätt så mkt mer kraftig såsom gödselmedel än hästskit. Kanske vore ngt ifall kommunen börjar "trassla"?

Anso1971

• Dalarna
Jag bor utanför tätbebyggt område men svarar ändå. Vi har ingen gödselplatta utan har lagt skiten på trädgårdskomposten. Någon lukt har jag inte känt.

Har bara tio höns.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

87 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser