Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rengöring av toalettgolv  (läst 4116 gånger)

Jan M Hedlund

• Gäst
Rengöring av toalettgolv
« skrivet: 29 maj-05 kl 08:43 »
Hur rengör ni era toalettgolv

svindelspindel

• Gäst
Re:Rengöring av toalettgolv
« Svar #1 skrivet: 25 jun-05 kl 13:11 »
Jag rengör det mesta som behöver rengöras efter recept på greenpeace.se. Klicka på "gröna tips"

Bondmoran

« Svar #2 skrivet: 25 jun-05 kl 19:34 »
Jag rengör det mesta som behöver rengöras efter recept på greenpeace.se. Klicka på "gröna tips"

Tack för tipset !

Håller på att kollar den för fullt parallelt just nu.

Även naturskyddsföreningen har tips och tester på olika produkter på sin hemsida.
Där läste jag att den tvålen vi anväder är sämst enligt deras test.  :-\

Jag tycker det många gånger är svårt att avgöra vilket tvättmedel t ex som är bäst bland alla de olika miljömärkningar som finns. Tvättsåpa ska dock vara bra.

Såpa till allmän rengöring har jag använt i åratal och tycker det fungerar bra, luktar gott dessutom. Och hundarna tål det vilket de inte gjorde när gubben köpte hem nått mojs för några år sedan för " nu skulle det bli ordentligt rent". Inte ville jag att barnen skulle krypa omkring på det golvet efter hur hundarna reagerade.

Hälsningar
Bondmoran
Glad sunkmorsa med stor familj.
Äter veganskt, älskar månen och går barfota.
Bevarar lantraserna helsingefår, jämtgetter, gotlandskanin, mellerudskanin, gammelsvensk dvärghöna, stora ölandshöns och blekingeanka. Jag lyssnar när djuren talar.

småland

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 dec-05 kl 06:03 »
Jag har provat både dubbelkoncentrerad ättika, citronsyra, fosforsyra och grönsåpa. Inget av dem fungerar effektivt mot kalk eller tvålfläckar på badrumsgolv. Det enda som fungerat hittills har varit att skrubba golvet med en grov tvättborste, hårt och länge. :P

Det bästa är förmodligen att försöka undvika det hela genom att tvätta rent oftare. Då räcker det kanske med grönsåpa.  

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 22 dec-05 kl 11:15 »

Såpa till allmän rengöring har jag använt i åratal och tycker det fungerar bra, luktar gott dessutom.

Instämmer!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Dela detta:

* Inloggade just nu

212 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser