Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En knöl på juvret  (läst 1227 gånger)

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
En knöl på juvret
« skrivet: 03 jun-08 kl 20:26 »
Är det någon, som vet vad det är? En av mina Åsentackor, f -05, har en knöl på sitt juver. Den måste ha kommit ganska nyligen för jag har inte sett den, jag har ändå försökt ha lite koll på tackornas juver. Knölen sitter som ett körsbär, ungefär den storleken men inte röd utan samma färg som för övrigt på juvret. Den är inte jättehård men "fast" kan man säga. Hon verkar inte ha ont av den och hon har inte haft ont eller spänt juver tidigare vad jag har kunnat se. Hon har två lamm nu och har lammat en gång tidigare.

Det är förstås min bästa tacka, lugn, trevlig, duktig mor, ledartacka som håller ordning på de andra men aldrig är aggressiv. Det bär mig verkligen emot att slå ut henne. Finns det en möjlighet att det kan vara något som inte är så allvarligt?
Åsenfår, hundar och katter

Birgit

SV: En knöl på juvret
« Svar #1 skrivet: 03 jun-08 kl 20:39 »
Var exakt sitter den? Är det juverinfl. är det ju svullet och ömt. Verkar allt normalt, behöver det inte vara nåt allvarligt. Avvakta o se o hoppas på det bästa ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

110 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser