Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsnät utsende och kvalite.  (läst 1940 gånger)

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
Hönsnät utsende och kvalite.
« skrivet: 11 jun-08 kl 21:26 »
Hönsnät brukar vara silverfärgade. Jag tycker att de är för synliga och trivs bra med den gröna färgen på kompost galren.

Vad skulle ni välja för nät, där nätet förvillar ögat så att man inte upp fattar det?

Jag vill se mina hönor utan störning och endå få ett nät där de är säkra.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Hönsnät utsende och kvalite.
« Svar #1 skrivet: 11 jun-08 kl 22:36 »
Jag gillar vårt nät, visserligen plåtfärg (kan inte gärna kalla det silver, så mattgrått som det är).

Visst ser man det, positivt så sätt att man inte går på det av misstag  ;D

Framförallt är det stabilt, inget odjur kan ta sig igenom det! Gratis var det också... det stod runt ett fabriksområde förr, de tog ner det och vi fick det mot att vi fraktade bort det... många rullar blev det, många meter...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #2 skrivet: 11 jun-08 kl 22:40 »
Jag skulle nog välja det säkraste, såå störande är det inte med grått nät (tycker jag då). Och försvinner hönsen pga sämre nät ser du inga hönor alls trots att gallret har en väldigt praktisk färg  ;) Man kan ju trots allt måla nätet om man vill, även om det är rätt omständigt.
ofrivilligt hönslös

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #3 skrivet: 12 jun-08 kl 10:48 »
Allox har ett nät som är svart som inte ska synas mycket, viltnät kallar de det. Har aldrig sett det i verklighten dock. http://www.allox.se/tradgard/tradgard_index.htm

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #4 skrivet: 12 jun-08 kl 16:25 »
Funderingarna är galvaniserat nät kanske syns tydligare en galvat grönt plast överdraget.

Det är mot utteplatsen jag vill få harmoni. :) Jag vill ge mina hönnor så stort utryme som möjligt. :-[

Det värkar finas monga olika sorter och former på nät.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #5 skrivet: 12 jun-08 kl 23:44 »
Kan du inte ta sprayfärg och spraya på nätet? Finns ju som fäster på metall! Borde funka. Jag håller själv på med mitt hönsgårdsbygge och målade reglar med nät på idag, till och med min faluröd-färg fäster på hönsnätet!

Testa och spraya en liten ruta och se vad du tycker!

Mvh
Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Dela detta:

* Inloggade just nu

92 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser