Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gratis miniträd, snabbt och enkelt!  (läst 1434 gånger)

Lotta22

Gratis miniträd, snabbt och enkelt!
« skrivet: 13 jun-08 kl 17:08 »
Runt valborg plockade jag hem ett knippe pilpinnar från en nybeskuren pil. Jag satte dem i en cirkel direkt i en stor kruka och band ihop dem i toppen. Nu, tio veckor senare, har de blivit ett fint litet träd! Det var tänkt som ett experiment men nu ångrar jag att jag inte gjorde ett till och att jag inte fixat snyggare krukor men det får bli till nästa år! Hur enkelt som helst! 8)

Attes matte

• Jämtland
SV: Gratis miniträd, snabbt och enkelt!
« Svar #1 skrivet: 13 jun-08 kl 18:05 »
Wow! Supersnyggt! Nog för att jag visste att pil tar sig lätt, men det där var ju nästan löjligt enkelt...  ::)
Hur mycket vattnade du?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Lotta22

SV: Gratis miniträd, snabbt och enkelt!
« Svar #2 skrivet: 13 jun-08 kl 18:32 »
Jag har hållt jorden fuktig hela tiden, inte plaskblöt och absolut inte låtit den torka. Det bästa är att täcka jorden med ca 5 cm gräsklipp men jag sådde portlak runtom, så därför gick inte det just nu.
Helst ville jag ha helt raka, släta, lite längre pinnar men det är svårt att få tag på och de här var ju bara att plocka från marken! Man kan prova att fläta eller tvinna stammen också... ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

113 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser