Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min höna verkar ha nästäppa.  (läst 863 gånger)

Osis

Min höna verkar ha nästäppa.
« skrivet: 28 jul-08 kl 21:25 »
Upptäckte för ett par dagar sedan att det visslar när en utav mina hönor andas genom näsborrarna. Nu ikväll när hon satt sig till ro hörde jag fortfarande visslandet. Det ser liksom jobbigt ut för henne att andas, fast uppenbarligen går det eftersom hon fortfarande har näbben stängd. Är detta något vanligt förekommande? Är det något i omgivningen som orsakar detta och kan man göra något åt det?

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
SV: Min höna verkar ha nästäppa.
« Svar #1 skrivet: 29 jul-08 kl 00:36 »
Hände mig oxå i våras, men när jag upptäckte att det var tätt så var det fredagkväll = ville inte ringa vet över en sån "struntsak" så jag gav henne c-vitamin och avvaktade och efter helgen så var hon mkt bättre bestämde då att jag avvaktar ytterligare och se de gick över. Den gången var de nog bara en förkylning men visst kan dom drabbas av värre saker !?

För en gångs skull så hade man väl lite tur med de små raringarna och yxan fick stå orörd  ;) /P
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Osis

SV: Min höna verkar ha nästäppa.
« Svar #2 skrivet: 29 jul-08 kl 20:23 »
Så bra att det löste sig då! Min höna har ju inte blivit sämre så jag avvaktar nog och ser hur det artar sig.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

116 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser