Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kanin o ankor  (läst 2666 gånger)

Wilma

• Gäst
kanin o ankor
« skrivet: 18 sep-05 kl 15:24 »
Hej på er!

Nu har jag en ny fråga som jag hoppas någon kan svara på.

Kan man ha kaninen tillsammans med sina myskankor??
Har en känsla av att ankorna kan ge sej på kaninen men kanske om de får bekanta sej några veckor först innan man släpper i hop dem.?
Någon som har så kanske?
/Marie

curmbox

• Var sak har sin tid
Re:kanin o ankor
« Svar #1 skrivet: 18 sep-05 kl 18:49 »
Min dvärgvädur hade eget kryp-in nattetid men var tillsammans med ankorna på dagen utomhus i samma rastgård. Funkade bra, kaninen "retades" ibland och låtsasjagade ankorna som kunde tvärvända för att jaga kaninen en stund. De hade det bra tillsammans...............men.......................
till vår stora sorg så hoppade kaninen i ankornas badbalja och drunknade. Det var vidrigt så ta mitt råd, ALDRIG badbalja när kaninen är med :'( :'( :'(
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Wilma

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 sep-05 kl 16:30 »
Tack för ditt svar!
Nej jag lovar ingen balja nära kaninen :-\

Jag tänkte nu när man har stor rast hagen åt ankorna kunde kanske kaninen också få ta del av den o slippa sitta i sin bur.Ska prova o se vad som händer var orolig att ankorna skulle göra illa kaninen.
Ha de bra!

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 23 sep-05 kl 00:52 »
Jag skulle inte sätta ihop anka och kanin. För ankans skull! Lilla rara nin har vassa kor och tänder. Och vet hur man använder dom.

Wilma

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 25 sep-05 kl 13:01 »
OK! Man ska kanske ta de försiktigt i alla fall då.Att inget går o häder med nån av dem... :P

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #5 skrivet: 25 sep-05 kl 19:39 »
Ska tillägga att min kanin var en dvärgvädur som bokstavligen växte upp tillsammans med ankorna. Han var förresten en baddare på att schasa bort snyltande kråkor och skator i rasthagen.
Andriken var rädd om sin hona så kaninen tilläts inte komma in i den "privata sfären"  ;D
Så låt djuren lära känna varandra - under din  uppsikt.
Mina hade stor glädje av varandra, det var en fröjd att se dem under middagsslummern vilande rygg mot rygg.
Lycka till!
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
« Svar #6 skrivet: 05 jan-06 kl 23:10 »
Ja det ska gå utmärkt...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Dela detta:

* Inloggade just nu

186 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser