Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kubbhus  (läst 2242 gånger)

Nybyggare

Kubbhus
« skrivet: 22 okt-05 kl 16:14 »
Hallå någon!!
Om man kan bygga ett hus som är underhållsfritt i 200 år (läst i tidningen land)
så vore man väl korkad om man inte gjorde detta. Därför har jag för avsikt att bygga ett sådant hus.
Har kommit över en bit mark i Estland
Någon klok "gubbe" som har synpunkter eller t.o.m en del goda råd--

Lasse/Sthlm

Mikael Perman

• Gäst
Re:Kubbhus
« Svar #1 skrivet: 23 okt-05 kl 07:47 »

Hej
Har inte en blekaste aning om vad ett kubbhus är för något.

Mikael Perman

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 23 okt-05 kl 11:36 »
Då har du inte lusläst dina Åter Mikael! ;D

Mikael Perman

• Gäst
Bekännelse.
« Svar #3 skrivet: 23 okt-05 kl 18:48 »

Hej.
Jag har inte läst ett enda nummre, är jag rädd, annat än på en polares mugg. Därav hittade jag denna sida.
Men jag borde kanske skärpa mig!

Mikael Perman

AndersT

« Svar #4 skrivet: 23 okt-05 kl 18:50 »
Köp nr 2/02 av Åter, där finns en bra artikel, det hela verkade ganska enkelt...

Nybyggare

« Svar #5 skrivet: 23 okt-05 kl 21:29 »
Ok
Tack Anders, bara att studera, bjuder på en pilsner när bygget är klart..Mikael kan säkert behöva en han med...

L

AndersT

« Svar #6 skrivet: 23 okt-05 kl 21:48 »
Behöver du hantlangarhjälp, så ställer jag upp om det går att lösa praktiskt.., jobb/semester osv..

Nybyggare

« Svar #7 skrivet: 23 okt-05 kl 22:20 »
Det va schysst,...ska ha det i minnet, när det blir dags. Först ska skogen ner. börjar med det nästa vecka...

L

Dela detta:

* Inloggade just nu

184 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser