Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen!  (läst 2954 gånger)

peppz

• Västergötland
SV: Äntligen!
« Svar #20 skrivet: 13 mar-09 kl 09:42 »
Vaktelägg är svåra att lysa, jag tröttnade på det och lät det gå utan att lysa, hade aldrig ett ägg som stank eller exploderade.
jag kollade noga om de var utan skalskadoe dock.

Nej, förra gången jag hade vaktlar så försökte jag kläcka under en dvärghöna, men det var svårt att se och resultatet var ganska dåligt så då brukade jag sällan lysa själv heller...
men nu försöker jag i autokläckare för första gången så nu kändes det inte så omständigt, och dessutom var jag nyfiken eftersom jag nu fått äggen skickade med posten för 1:a gången...
men av 18 ägg var det som sagt bara 12 jag kunde säga säkert om dom var tomma eller befruktade... de övriga sex får förbli en överraskning :P
Kennel SweetCaileanz

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser