Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Vad har min stackars höna drabbats av?? HON BLEV FRISK!!!!  (läst 1047 gånger)

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
Upptäckte idag att våran enda svarta slikeshöna inte mådde så bra. Hon orkar nästan inte gå fram och när hon då rör sig så lutar hon.
När vi tittade i munnen såg det som kletig var i munnen. Vi tog in och rengjorde hennes mun och tvingade i henne lite honungsvatten och mosad majs. De gurglar ända ner i lungorna när hon andas.
HJÄLP!!! :'(
« Senast ändrad: 11 apr-09 kl 20:46 av älglund »
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
SV: Hjälp! Vad har min stackars höna drabbats av??
« Svar #1 skrivet: 08 apr-09 kl 07:30 »
Hur går det??
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

gernsö

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 08 apr-09 kl 07:51 »
Det låter som en allvarlig lunginframation.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 08 apr-09 kl 14:47 »
ILT ?
Hedemorahöns

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #4 skrivet: 08 apr-09 kl 22:45 »
Vi har rengjort munnen ordentligt och matat henne med honungsvatten + krossad majs med en liten spruta. Sen tog jag otrivin menthol!!! och srayade en liten dutt mot hennes näsborrar för att öppna upp dom.Jag har sett på Animal Planet att dom brukar dunka mot bröstkorgen på hundar med lunginflammation för att få loss slemmet, så jag har dunkat försiktigt mot hennes lungor också, och se nu är hon på benen och både äter och dricker som vanligt. Hon kommer att klara sig, tack och lov!!!!  ;D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

135 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser