Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bild tråd =) !!  (läst 93423 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Bild tråd =) !!
« Svar #100 skrivet: 12 dec-09 kl 22:31 »
Jag fick 5st honungsfärgade och 2 tuxedo. Nej, de är inte ifrån Suzan. De är kläckta ifrån mina egna vaktlars ägg som härstammar ifrån en kvinna i vingåker (lol, jag har haft vaktlar sedan i mars, mycket tidigare än fredrikslund, men det kanske inte har märkts av så mycket xD). :P Däremot har jag hand om en bunt bebisar ifrån suzan som sedan ska lämnas tillbaka eftersom hon kommer att resa bort (de ska lämnas tillbaka när hon kommer hem alltså, vilket blir om ca 4 veckor xD). =) Endast 7st av kycklingarna är ifrån mina egna. xD
« Senast ändrad: 12 dec-09 kl 22:38 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #101 skrivet: 12 dec-09 kl 22:44 »
Ah i see   ;D

*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #102 skrivet: 12 dec-09 kl 22:45 »
 ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #103 skrivet: 12 dec-09 kl 23:11 »
haha, kan säga att de växer så det knakar!! vid ca 4 veckor ålder är det nästan fulltbefjädrade och 1-2 veckor därefter kommer första ägget. Fast de vita är lite långsammare! vet ju du dixiebelle ;) ser ut att bli endel tuxedo, men är nog för att du hade ju två vita hönor så majoriteten av äggen kom ju från dom och antar att melastic + vit blir tuxedo ;D

Höhö, tänkte inte att kycklingarn skulle vara hos dig i 4 veckor  :-X hoppas maten räcker! men den malda maten bör räcka i alla fall, jag var så rädd i början så hade det malt till de var 3-4 veckor. men kanske räcker till 2-3 veckor och sedan blanda ut det med Pellets kross? då räcker ju det lite längre :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #104 skrivet: 13 dec-09 kl 11:14 »
Jao, de äter som in i helsike!! xD Har redan moffat i sig 3-4 skålar med mat (de står i skålen för jämnan X_x'' Äter mer än mina vuxna vaktlar!!! XD)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #105 skrivet: 27 dec-09 kl 16:35 »
Här växer man så man knakar. 3 veckor gamla... Tror jag nu, nästan fullbefjädrade. Översta står bredvid mammsen. =) ... Eller kanske inte, har 2st honungstjejer, men någon av dem. ;D
« Senast ändrad: 27 dec-09 kl 16:37 av Linkoso »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #106 skrivet: 27 dec-09 kl 16:36 »
Melasticen baja på mig den lilla äckliga saken!!!  :'( *pekar på senapsklutten*

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #107 skrivet: 27 dec-09 kl 16:39 »
Snorkfröken och Emil.

Tuppen Ture

« Svar #108 skrivet: 27 dec-09 kl 18:39 »
Hur gamla blir vaktlar och vilken ras kan man ha i ett terrarium c:a 40 X 65 och vilken ras är bäst för en nybörjare mm.
Jag är 15 bast och bor på en gård med Höns: Bramha,Hedemora,dv.paduan,dv.kochin   

Och så har jag katter och kaniner och 5 blandras ankor

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #109 skrivet: 27 dec-09 kl 21:53 »
Kinesiska och japanska vaktlar är väll de vanligaste nybörjarvaktlarna. Kineserna blir äldre än japanerna vad jag vet, nog mycket på att de inte nöter ut sig på att värpa så pass. Genomsnittet på en japansk vaktel är väll ca 2 år gammal.

Ditt terrarium låter som det skulle passa bäst för ett par kineser, låter trångt för japaner. Visserligen har jag 4st japaner själv i en inte allt för stor marsvinsbur just nu och de ser ut att trivas bra. Men det är nog gränsen på hur litet de får ha. Har hört att vaktlar trivs med stora inhägnader, dock så vantrivdes mina när de hade det mycket större...  =/ De var extremt stressade, la inga ägg, tuppen parade sig aldrig (vad jag kunde se och syntes inget på hönorna att han varit och nött i nacken eller) eller spelade. Jag tog sedan ned dem i hönshuset bland liv och rörelse och satte dem i marsvinsburen. Jag gav dem en blomkruka och grankvistar som pynt att gömma sig bakom, ja det hade de ju i sin gamla inhägnad med, som rena rama skogen...  Nu sprätter de, sandbadar, tuppen spelar och befruktar hönorna, värper kopiöst och de ligger i en hög och myyyser och har blivit som helt andra djur.  :o

Idag skulle jag flytta ut vaktelbäbisarna i en 4-5 gånger så stor bur än vad akvariet är som de är i nu... De stod och pep och grät och när jag ställde ned akvariet började de gå längst glaset och ville in igen.... Tillslut klarade jag inte av att se på och när de dessutom började försöka rymma ur den nya inhägnaden, då åkte de in i akvariet igen... De får nog växa på sig någon vecka till innan jag försöker igen, vissa tröck sig nämligen igenom nätet på den stora buren. >___<''

Så jag undrar vad jag har fått för vaktlar jag som verkar få panik när de hamnar i stora ytor. :P

trallallaa

• Gäst
« Svar #110 skrivet: 31 dec-09 kl 19:02 »
Jag tror hon ligger på 7 ägg  :P

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #111 skrivet: 31 dec-09 kl 19:58 »
GUD SÅ SÖT!!! ;D vill också ha ruvande vaktlar. >.<

... Bah, nu har en massa bilder jag postat föresten försvunnit ser jag. =/ *innan de uppdaterade sidan ><*

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #112 skrivet: 01 jan-10 kl 23:36 »
en bild på min stackars hanne!!! det är konstigt nog honan som är vild!!!???
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #113 skrivet: 11 jan-10 kl 22:47 »
Kläckningsdags:

Kineser:

och så några Jumbo:

Alltid lika kul och spännande med kläckning!!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #114 skrivet: 11 jan-10 kl 22:49 »
Åh, här kläcktes det inatt också smått! :D :D Ni skulle sett min min i morse när jag gick och tittade i kläckaren som var så gott som död när jag gick och la mig. xD En kyckling hade tagit sig ut, resten var helt tysta och "döda". Och sedan skenar det runt 8st helt plötsligt!

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #115 skrivet: 11 jan-10 kl 22:52 »
Kul , grattis.. härligt med en handfull kycklingar!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #116 skrivet: 11 jan-10 kl 23:02 »
Tack detsamma! ;D

Ja, jag försökte ha alla i handen... Men de små jäklarna lär sig ju springa så fort på så kort tid!

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #117 skrivet: 12 jan-10 kl 08:57 »
Kläckningsdags:

Kineser:

och så några Jumbo:

Alltid lika kul och spännande med kläckning!!

vilken färg kommer det bli på den lille "svarte" tro? ???
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

trallallaa

• Gäst
« Svar #118 skrivet: 12 jan-10 kl 09:04 »
Åh,vad härliga kycklingbilder  ;D :-*

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #119 skrivet: 12 jan-10 kl 12:19 »
Den lille brun/svarte är nog Double factor blue face som sin mor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

125 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser