Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bild tråd =) !!  (läst 93428 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Bild tråd =) !!
« Svar #60 skrivet: 13 nov-09 kl 18:47 »
Men Suzan då! XD "Den sista påminner om en slaktad vaktel"... x''''D *blodtörstiga flicka* XD
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #61 skrivet: 13 nov-09 kl 19:59 »
Hihi.. ja den är ju inte död... hade bara lite problem med balansen precis när jag tog ett foto..

Jasså tupp-slakt idag.. men det tar väl inte sån tid..?? Fast jag fryser ju dem hela.. du kanske flår
och gör allt på en gång... nej men fy.. inte prata om slakt nu när mina småttingar är nyfödda hihi..

Ja, fotot såg rätt roligt ut! alltid så söta :D

Jag hade för många tuppar och de var tvugna att gå. Har hört att man ska frysa dom hela, men blir nästa gång. vi ska ju äta dom imorgon så tyckte det var bäst att ta ur alla idag och bara lägga i kylskåpet och sedan in i pannan imorgon kväll ;D

Men Suzan då! XD "Den sista påminner om en slaktad vaktel"... x''''D *blodtörstiga flicka* XD

haha,  jo, jag är ju udda och tycker det är lite kul  :-[ förutom att plocka x____x

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #62 skrivet: 13 nov-09 kl 21:02 »
Varit ute och fotat lite ikväll. =)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #63 skrivet: 13 nov-09 kl 21:03 »
... :3

3 små ägg ikväll igen! Ibland får vi 4 (av 3 hönor)! ;D

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #64 skrivet: 14 nov-09 kl 09:36 »
Jattefina fåglar! Det är så kul att se  bilder från er. Vackra ägg också.. så olika.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #65 skrivet: 14 nov-09 kl 15:48 »
Tack! Ja, jag tycker det är så kul att de lägger så olika färger på äggen! ;D Det är en som lägger bruna i grunden med stora fläckar, en som lägger bruna med småå prickar och en som lägger vita i grunden med bruna fläckar! :D Och ibland kan de bli som grönaktiga och ibland blåaktiga, jätteskoj att plocka deras små ägg! ;D

Igår så fick jag för första gången plocka ett alldeles nyvärpt varmt ägg från en vaktel! ;D Den låg inne i krukan och tittade på mig och min pojkvän så sa han:" Den värper!"...
Jag svarade med, nääää... Den ligger nog bara och gömmer sig för oss. Sedan när vakteln gick därifrån låg ett litet ägg där lite undangömt i spånet! ;D

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #66 skrivet: 14 nov-09 kl 15:56 »
Precis.. det är ju så kul att plocka in äggen.. lika roligt varje dag och spännande att se färg och teckning på äggen!

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #67 skrivet: 14 nov-09 kl 16:05 »
funderade bara, din cream höna som har lite brunt i sig. Hon ser exakt ut som mina vita gjorde fast din är liiite mera creamigare då. Är verkligen färgerna vit och cream så lika? :'o

Igår kväll när jag skulle hämta dom sista äggen så försökte en vaktelhöna putta under några ägg under sig. vet att även HÖNOR gör så, men de kaaan inte tyda på att hon kaanske vill ruva?  ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #68 skrivet: 14 nov-09 kl 16:20 »
Fast vita ska väll just vara vita (eller har de brunt i sig? XD)?  ??? Creme är ju typ mer... Gulbeige... Vaniljfärgad? XD

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #69 skrivet: 14 nov-09 kl 21:48 »
Mina fyra vita har någon fläck svart eller brunt här och där.. men det vita är vitt.

Mina cream..(som finns i många olika varianter) är inte alls vita .. utan har en jämn cream-färg.

En cream-tupp:

En cream-höna:

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #70 skrivet: 14 nov-09 kl 22:07 »
nä, precis som ryttering säger ska det ju inte ha något annat än vitt i sig. Men ska tydligen vara svårt att hålal dom helt vita. har sett många vita som ser ut som mina, och rytterings. Men då kanske din, linkoso, är blandat med vit, cream och något annat. för rytterings creamfärgade var väldigt mycket creamigare än din  ::)

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #71 skrivet: 02 dec-09 kl 18:22 »
Vill visa lite bilder på mina kineser som fått lite ny indredning i buren idag:

och så några bilder på mina söta kycklingar:

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #72 skrivet: 06 dec-09 kl 15:46 »
En nykläckt liten japan. :D

Daaniel

• Gäst
« Svar #73 skrivet: 06 dec-09 kl 15:47 »
En nykläckt liten japan. :D
SÖT! :D

trallallaa

• Gäst
« Svar #74 skrivet: 06 dec-09 kl 17:27 »
Åh såå söööt ;D

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #75 skrivet: 06 dec-09 kl 19:35 »
I dag fick jag min första egen kläckta kines-kyckling... oj oj.. man tycker ju att japanerna är små när de kläcks.. men detta....

Här la jag en tändare bredvid för att man skall kunna se hur liten den är:

Nu är det bara till att hålla tummarna att de kommer flera småttingar!

De kan bli en hel del kul färger så det är såå spännande!!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #76 skrivet: 06 dec-09 kl 19:38 »
Nej, guuud så fruktansvärt puttenuttigt liten!!  :o :D

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #77 skrivet: 06 dec-09 kl 19:53 »
Ja.. eller hur... och jag som tyckte japanerna var små... hihi....

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #78 skrivet: 06 dec-09 kl 21:27 »
Man säger ju liten som en humla, vad är det här då!!!!!!!!!!! En humlebebis??!! :o :o :o :o
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #79 skrivet: 06 dec-09 kl 21:44 »
Ja  ;D det kan man nästan tro... den minsta sortens humla i alla fall...hihi....

Nu har den börjat torka lite...

Skall försöka väga den sen när den är helt torr!

Dela detta:

* Inloggade just nu

109 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser