Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bild tråd =) !!  (läst 93406 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Bild tråd =) !!
« Svar #180 skrivet: 03 mar-10 kl 13:07 »
Nope, långa vägar ifrån höns. Kycklingarna föds vilda, men om du grejar med dem mycket kan de bli lätthanterliga. Äta ur handen och plocka upp. Men om du tappar en så har denna någurlunda tama fågel plötsligt förvandlats till en vild fågel som om du inte får tag i på en gång kommer inom någon timme eller mindre utanför buren hinna bli ännu mer som en vild fågel.

Om de kommer lösa utomhus drar de, kommer inte tillbaka. Blir inte alls särskilt personliga, som höns lätt kan bli.

Min honungsfärgade grupp är väldigt lugna och törs komma fram när jag kommer med mat. Men att man plockar upp de gillar de inte, de börjar streta emot på en gång. Min andra grupp välkomnar mig med att springa stressade vid gallret fram och tillbaka när man kommer för nära (ca 1 meter ifrån buren). =/
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Intricate

« Svar #181 skrivet: 03 mar-10 kl 13:12 »
Nope, långa vägar ifrån höns. Kycklingarna föds vilda, men om du grejar med dem mycket kan de bli lätthanterliga. Äta ur handen och plocka upp. Men om du tappar en så har denna någurlunda tama fågel plötsligt förvandlats till en vild fågel som om du inte får tag i på en gång kommer inom någon timme eller mindre utanför buren hinna bli ännu mer som en vild fågel.

Om de kommer lösa utomhus drar de, kommer inte tillbaka. Blir inte alls särskilt personliga, som höns lätt kan bli.

Min honungsfärgade grupp är väldigt lugna och törs komma fram när jag kommer med mat. Men att man plockar upp de gillar de inte, de börjar streta emot på en gång. Min andra grupp välkomnar mig med att springa stressade vid gallret fram och tillbaka när man kommer för nära (ca 1 meter ifrån buren). =/

OK inget för mig alltså. Jag blir väldigt stressad  och mår dåligt när de blir stressade. =)

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #182 skrivet: 04 mar-10 kl 17:39 »
Ett axplock av mina nykläckta!!

Först ut några av de fjorton kinesiska :

Sen några av de femton japanska:

HeliH

• Uppland
« Svar #183 skrivet: 06 mar-10 kl 21:05 »
Fick mitt allra första ägg någonsin idag!!!! :-*
Tog en bild på tuppen "Tok-Örjan" me'.
Dv kochin, silkes, dv solkes, dv wyandotte

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #184 skrivet: 06 mar-10 kl 21:24 »
Oj, vad de har växt Örjan och ena hönan! :D Vad är det för färg förresten på den nya hönan i redet? Mörk Creme?
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #185 skrivet: 06 mar-10 kl 21:27 »
Lite gullungebilder. ;D Fyller 2 veckor på måndag.

HeliH

• Uppland
« Svar #186 skrivet: 06 mar-10 kl 21:35 »
Oj, vad de har växt Örjan och ena hönan! :D Vad är det för färg förresten på den nya hönan i redet? Mörk Creme?

Inte en blekaste aning vad färgen heter :P, fråga Dixiebelle  ;)
Dv kochin, silkes, dv solkes, dv wyandotte

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #187 skrivet: 06 mar-10 kl 22:03 »
Okej! ;D Här kommer lite mera bilder från mig! Emil, tuppen är mera sliten på ryggen än vad hönorna är! ::) De sa väll emot senaste gången han blev lite för "på" och röck några fjädrar... ::)

Sedan har vi två stycken snygga herrar, varav den övre ska flytta imorgon. =) Påminner om en pingvin! ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #188 skrivet: 06 mar-10 kl 22:05 »
MB höna.

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #189 skrivet: 08 mar-10 kl 11:52 »
Inte en blekaste aning vad färgen heter :P, fråga Dixiebelle  ;)

Det ska vara creme, men jag tror att den såg mörkare ut på bilden än i verkligheten?
Kul att du fått ett första ägg, undrar om det är cremehonan som är skyldig  ;D
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #190 skrivet: 08 mar-10 kl 12:27 »
Tror det är "din" höna som lagt ägget. :P Mina brukar gärna vänta i upp till ca 10 veckors ålder innan de börjar lägga ägg. Och se bara så skyldig hon ser ut i redet. ::) ;D

Dixiebelle

• Södermanland
    • Pixebo
« Svar #191 skrivet: 08 mar-10 kl 17:38 »
Haha, jo jag antar att det är hon, den andra är bara 5 veckor gammal nu om jag räknat rätt, men hennes syskon av det motsatta könet har börjat gala så nu är förhoppningsvis alla herrar "buntade" så man vet vilka som ska ätas upp... :-\ (inte av mig dårå...)

Fina honung du fått förresten! En tupp till mig så småningom kanske?  ;D o:)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #192 skrivet: 08 mar-10 kl 17:41 »
Hum, jag trodde att Örjan (HileL:s tupp) skulle haft en brorsa i kullen, men så blev det ju inte. :P Har 3 honungskycklingar nu (som du kan se på bilden ovan)... Jag har kollat på dem och de ser också ut som hönor (VAFAN!?!?)... Vart är alla tuppar när någon VILL ha en tupp!? XD

I helgen ska det kläckas över 20st vaktlar, där borde det ju bli någon tupp! D:

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #193 skrivet: 08 mar-10 kl 18:17 »
Du kan få en honungstupp av mig, den är från sandra och är typ 10 veckor nu tror jag. Lite naggad på huvudet bara :P Ja, hur som helst.. annars bli det frysen för honom inom kort  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #194 skrivet: 08 mar-10 kl 18:20 »
Är det han du skulle ha förut så bestämt (jag vill ha en honungstuuuupp, blablablabla)? XD Tar vaktlar och sedan hotar med döden, haha? Rädda honom Angelica! :P ;D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #195 skrivet: 08 mar-10 kl 18:24 »
Är det han du skulle ha förut så bestämt (jag vill ha en honungstuuuupp, blablablabla)? XD Tar vaktlar och sedan hotar med döden, haha? Rädda honom Angelica! :P ;D

Haha, ja ;D Men så fick jag en som jag tycker är så vacker och kan inte ha flera tuppar  :-\ (de växer ju så snabbt så man hinner ju vilja byta så mycket  :o) Men okey, nä han ska leva ett långt fint liv xD

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #196 skrivet: 08 mar-10 kl 18:26 »
Vad är det för en vacker filur du har då? :3 Bild!? ;D *nyfiken*

Dixiebelle

• Södermanland
    • Pixebo
« Svar #197 skrivet: 09 mar-10 kl 10:38 »

Okej sluta fajtas nu tjejer ;D
Jag tar gärna en honungstupp från NÅN av er...här ska inga honungstuppar dö! Någon?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #198 skrivet: 17 mar-10 kl 19:08 »
Min fiiiina Kinesiska dvärgtupp! ;D ;D ;D

trallallaa

• Gäst
« Svar #199 skrivet: 17 mar-10 kl 20:42 »
Attans vad fin bild du fick på honom  :o :-*
en bild på honom som nyfödd, den har visats förut, men alltid lika rolig...
Rymlingen:

eller den här:
Raket tuppen:
« Senast ändrad: 17 mar-10 kl 20:45 av trallallaa »

Dela detta:

* Inloggade just nu

107 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser