Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bild tråd =) !!  (läst 93383 gånger)

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Bild tråd =) !!
« Svar #260 skrivet: 21 feb-11 kl 22:13 »
Sådana poppar upp här ibland också, dock inte med helt bruna huvud, utan de har som en liten "mössa" av annan färg på huvudet, som Emil här (gammeltuppen). Tycker de ser tråkiga ut.  ::) o:) :-[

tänkte fel.... jag vill ha en sån ljus tupp som har typ samma färg på hela kroppen fast huvudet har en anna konstig färg.. inte som på bilden... finns en bild på gardenpatch :D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #261 skrivet: 22 feb-11 kl 10:12 »
Då måste jag glutta. ;D Du har ingen länk så man kommer rätt direkt? ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #262 skrivet: 22 feb-11 kl 10:15 »
Då måste jag glutta. ;D Du har ingen länk så man kommer rätt direkt? ;D

på något konstigt sätt så går det inte att kopiera direkt in till färgerna...men..... http://www.gardenpatch.se/index_swe.html

kolla på japanska vaktlar och senan färger... ljusare varianten av honung :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #263 skrivet: 22 feb-11 kl 10:48 »
Menar du den till höger "en ljusare variant med mycket mörk mask"?
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #264 skrivet: 22 feb-11 kl 10:49 »
Menar du den till höger "en ljusare variant med mycket mörk mask"?
nej.. den till vämseter med mycket ljus mask... :D det är en sån jag vill ha :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #265 skrivet: 22 feb-11 kl 10:51 »
*Suck* ::) .... *Går in på länken igen, trycker fram mig, scrollar........ Aahaaaa*

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #266 skrivet: 22 feb-11 kl 11:03 »
på något konstigt sätt så går det inte att kopiera direkt in till färgerna...men..... http://www.gardenpatch.se/index_swe.html

kolla på japanska vaktlar och senan färger... ljusare varianten av honung :)

Hon har högerklicksskydd ;) så ingen ska sno hennes info/bilder utan tillåtelse  :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #267 skrivet: 22 feb-11 kl 11:04 »
Hon har högerklicksskydd ;) så ingen ska sno hennes info/bilder utan tillåtelse  :)
det visste jag men borde man intekunna kopiera hemsideadressen till bilderna?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #268 skrivet: 22 feb-11 kl 13:08 »
Kollade igenom bilder från i somras då jag vet att jag också fått liknande tuppar och hittade denna. Han har dock inte enfärgad kropp. Flyttade till Enköping har jag för mig. =)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #269 skrivet: 22 feb-11 kl 13:16 »
det visste jag men borde man intekunna kopiera hemsideadressen till bilderna?
Med vissa domäner så funkar inte det. :P (finns flera andra anledningar också) Det blir samma adress till alla sidor på hemsidan.. (fast man kommer till startsidan när man skriver in adressen)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #270 skrivet: 27 feb-11 kl 23:04 »
Liten plupp!;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #271 skrivet: 27 feb-11 kl 23:08 »
Som sedan tog sats och kastade sig  :o ut och flög (ir mer föll! >__<) nedför hyllan och sprang iväg in bakom nät o grejor... Till en kanin!! Tog en bild först innan jag snattade den lilla fågeln från den nyfikna kaninen... Om det hade varit våran vita kaninhane hade han försökt sätta på den stackars kycklingen direkt det snuskot!  :-X Den här kaninen skuttar lös i rummet bredvid hönshuset och älskar att retas med hönsen...  >:(

Ingen som vill ha kaninen förresten?  :-X

lantis

• Västmanland
« Svar #272 skrivet: 28 feb-11 kl 11:14 »
Dunbollarna kom i lördags, det blev 4 tofsvaktlar och en fransk vaktel av 20 ägg.

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
« Svar #273 skrivet: 01 mar-11 kl 18:30 »
Lägger upp 3 bilder på mina två vaktlar jag fick av Natha :D
Japanska, Isabelle och Vilt

Jättefina vaktlar!! Jag undrar dock vart du köpt den där mat-automaten som är på nedersta bilden. Smart lösning!
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #274 skrivet: 01 mar-11 kl 18:35 »
Jättefina vaktlar!! Jag undrar dock vart du köpt den där mat-automaten som är på nedersta bilden. Smart lösning!

Oj, om jag inte minns fel så var det på citygross...

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
« Svar #275 skrivet: 02 mar-11 kl 20:29 »
Oj, om jag inte minns fel så var det på citygross...

Jaha, den är säkert tänkt till vilda fåglar... smart! Jag ska hålla utkik! Tack!!
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Dalton

• Dalsland
« Svar #276 skrivet: 02 mar-11 kl 20:50 »
Jaha, den är säkert tänkt till vilda fåglar... smart! Jag ska hålla utkik! Tack!!

Ja det är den, har en likadan med frön till alla mina blåmesar, talgoxar, entitor osv... :)
Finns på Coop också.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #277 skrivet: 16 apr-11 kl 19:14 »
2 mjuka (ir är det bara jag som tycker unga djur känns extra lena och mjuka? ;D), rara unghönor. ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #278 skrivet: 08 maj-11 kl 21:48 »
Min nya tupp jag köpte i ramstalund idag! ;D Risken är att han kan vara besläktad med mina då jag skickat ägg till personen en gång i tiden som personen som sålde honom till mig i sin tur har köpt ägg ifrån. ::) Men förhoppningsvis är han lite "utspädd" med andra linjer också på vägen tillbaka. ::) ;D Han vet hur man tillverkar vaktelbäbisar iaf! Tror befruktningen gick från 0-100 på några sekunder när han kom hem. ;D Fick igång min andra tupp som inte velat para sig också (som för övrigt tittar fram lite till vänster på andra bilden)! ;D

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #279 skrivet: 15 maj-11 kl 17:23 »
Här kommer en bild på en av mina viltcremefärgad höna och en honungsfägad höna :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

162 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser