Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruva mm ? Hopplösa..  (läst 903 gånger)

Twinkelstar

• -
Ruva mm ? Hopplösa..
« skrivet: 06 maj-09 kl 14:37 »
Vi e ju hyffsat nya på detta med vaktlar. Men våra 2 damer lägger ägg i massor nu! Det som är e att dom bollar ju omkring med äggen överallt i buren. Då la dom några i ett hörn, också tänkte vi att dom lägger väl tills dom börjar ruva, sen såg man hur äggen började ligga lite här och var ! varför gör dom så? 12 ägg fick vi plocka bort då dom bara bolla runt med dom. Nu har dom lagt 5 ägg igen, men denna gång i ett slags "bo" dom gjort, så jag hoppas dom tänker ruva på dom! Vill ju ha kycklingar ;) och vi har en hel del folk som hört av sig och vill köpa kycklingar ! Nån som har nåt tips osv ? Värprede är då helt onödigt, sånt bryr sig inte våra om, så vi tog bort det !
/Lisa

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Ruva mm ? Hopplösa..
« Svar #1 skrivet: 11 jul-09 kl 16:24 »
En av mina små hönor ruvar nu.. på 8 ägg.. legat i 5 dagar hittils.. troget i ösregnet etc.. tills jag fick gripa in och göra ett tillfälligt tak.. hon är så duktig så.. kilar bara en snabbis och äter och sen tillbaks..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

bo_i_dala

SV: Ruva mm ? Hopplösa..
« Svar #2 skrivet: 11 jul-09 kl 18:27 »
Hej!!
Lägg äggen i en kläckmaskin- det är inte säkert någon av dina hönor vill ruva!!
MVH/ bo i dala

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser