Jag var igår och köpte in 6 st dvärgkochin hönor för jag behövde att fylla på lite i hönshuset. Det var en lång väg att köra. De säljer ut sina höns för de ska flytta 10 st har gått till Gotland och flera av dem var tingade speciellt 2 st gula och även laxfärgade. Hönshuset var rent och prydligt men det var inte i världens bästa kondition och det var för lite strö enligt min åsikt. Jag köpte höns det gjorde jag Men så idag så märker jag att den ena har problem med sitt öga det ser lite svullet ut och hönan blundar med det hela tiden. Nästa höna rosslar och burrar upp sig rejält. Det har säkert varit både för kallt och dragigt i säljarens hönshus det tror jag. Men vad tycker ni att jag ska göra nu. Är det bäst att flytta dem till mitt pannrum så att de kommer in i värmen direkt och får vara där och krya på sig? Kan jag tvätta ögat med något ? Jag behöver ge den rossliga hönan något som hjälper henne någon kur Vad ska jag ge henne för något? Hörde om en tant som gav lite enchinagard men jag vet inte om det är att rekommendera? Vad finns det annars att göra Vad hade ni gjort Hälsningar Rosita