Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kön på ankor?  (läst 6760 gånger)

Dollar

• Västerbotten
Kön på ankor?
« skrivet: 30 jan-06 kl 12:18 »
Ja hur ser man vad som är vad. Jag är nybörjare på detta med ankor. Köpte 4 st i höstas. Iaf så skulle det vara 3 damer och en herre. 3 st låter inte så högt när de pratar men en av dem som jag då tror ska vara hanen pratar högt och ljudligt med mycket kraft i rösten, ganska grov.

Varför jag börja tvivla eller undra nu är för de har nyss börjat lägga ägg och gubben låg å ruvade på detta en morgon när jag kom ut. Hjälps dom åt? Sen i går kväll när de fick sin mat så har jag bytt skål och då är de lite fjantiga och tycker att den ser farlig ut. Iaf så gubben var vid vattnet och slaskade och brudarna stod vid deras bädd och nöp i varandras huvud. Det såg ut som värsta ormgropen. De höll fast i varandra alla tre....

Ja ni som är hemma på detta med ankor, vad säger ni?

Btw, finns det någon bra sida på nätet om ankor eller någon bra bok att köpa som ni kan tipsa mig om??
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Skytten

• Skåne
Re:Kön på ankor?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-06 kl 12:22 »
Vi har alla våra fördomar om hur en dam beter sig!
Den ljusa "rösten" är hanen och den  grövre honan.

Honan kan "Gapskratta" hanen är lite lågmält.

Hanen har dessutom en av fjädrarna där bak krökt upp i en båge.

« Senast ändrad: 30 jan-06 kl 12:25 av Skytten »
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dollar

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 30 jan-06 kl 12:29 »
Å nej, då har jag ju blivit lurad? 3 herrar och 1 dam? :'(