Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaningödsel  (läst 2720 gånger)

Iram

• Kråkbackens kaniner
Kaningödsel
« skrivet: 20 mar-06 kl 08:07 »
Är det någon här som vet hur bra kaninbajs är att gödsla med? Eftersom kaniner äter ungefär detsamma som hästar så tänkte jag att det är ungefär likvärdigt, stämmer det? Måste man kompostera först eller kan man vårgödsla direkt? Har två Belgiska jättar och ganska stor trädgård så det vore onekligen en bra lösning.... :D

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:Kaningödsel
« Svar #1 skrivet: 20 mar-06 kl 10:44 »
En sak vet jag i alla fall..det blir hiskeligt mycket OGRÄS när man gödslar med kaninbajs... ;D
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Kaningödsel
« Svar #2 skrivet: 20 mar-06 kl 10:50 »
Från Statens jordbruksverks allmänna råd (2005:1) om lagring och spridning av gödsel mm, schablon för fosforutsöndring från olika djurslag:

DjurslagMängd fosfor per årMax antal djur per hektarHäst8,92,5Häst, ponny (300 kg)6,43,4Kanin, avelshona inklusive 32 ungar per år (även chinchilla)1,614

Dela detta:

* Inloggade just nu

114 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser