Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vaktlar igen  (läst 1374 gånger)

Archibald

vaktlar igen
« skrivet: 25 mar-06 kl 14:50 »
var och skaffade 6 nya häromdagen, de får bo i en stor kaninbur tills vidare innan jga hinner bygga om i hönshuset.
nu har de massor av spån och det är kul att se hur de gräver ner sig så att nästan bara huvudet sticker upp....

brukar de göra så, att de gräver ner sig?

Manne

• Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
Re:vaktlar igen
« Svar #1 skrivet: 28 mar-06 kl 16:33 »
Mina vaktlar for runt som små jordfräsar...  verkar som att de gillar att gräva runt i strö o torv....
Ställ in en torvbal/klump åt dem... de sprätter runt i den o har jämnat ut den längs golvet på ett par dagar !!  :D

// Manne
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: vaktlar igen
« Svar #2 skrivet: 24 maj-08 kl 23:31 »
Dom älskar vrkligen att "röja" runt, vattnet är rent i 5 min om man har tur ::) :P ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Prosit

• Södermanland
SV: vaktlar igen
« Svar #3 skrivet: 27 maj-08 kl 21:11 »
Ställ vattenautomaten på en liten pall eller tjock bräda så det kommer ordentligt upp från ströt. Då håller sig vattnet fräscht (Hur sjutton stavas det?) hela dagen. De behöver dricka mycket för att kunna värpa så mycket.
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

151 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser