Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Namn på del till fastgödselspridare  (läst 1132 gånger)

Mårten Swärd

• Gäst
Namn på del till fastgödselspridare
« skrivet: 12 apr-10 kl 14:32 »
Morsning
Jag skulle behöva en benämning på en del till fastgödselspridaren, skulle behöva se om det går att beställa någon reservdel men utan ett namn på delen är det svårt att söka på nätet.

Längst ut på själva "spridararmarna" så sitter det som ett stål fastskruvat, det blir ungefär som en skopa för att få tag i gödslet.. De här stålen är på ganska många av armarna väldigt slitet eller saknas helt vilket jag antar försämrar själva spridningen av gödslet.. Någon som vet vad dessa stål har för "officiell" benämning?

anders 67

• Dalarna
SV: Namn på del till fastgödselspridare
« Svar #1 skrivet: 12 apr-10 kl 18:15 »
Spridarfingrar dök upp i huvet.Vet ej om det heter så :)
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #2 skrivet: 21 apr-10 kl 13:20 »
ta en bild på delen som e sönder och lägg upp så kanske vi kan göra det lättare för dig...
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 21 apr-10 kl 14:08 »
Ringde till Lantmännen Maskin och frågade.. "Spridarblad" tror jag han kallade det. Fast det kostade 285:-/styck plus moms så jag skippar nog det hela..

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #4 skrivet: 21 apr-10 kl 14:17 »
har du bild på dom?

Sksall ner till en kis som har en del sådant liggande efter att lagt ner sin djurverksamhet-
Och jag vet att han alltid är intreserad att sälja. väldans ofta till rätt pengar oxå.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

98 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser