Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Näring/gödsel till krukväxter  (läst 3262 gånger)

Tomas L

• Gäst
Näring/gödsel till krukväxter
« skrivet: 21 apr-06 kl 13:00 »
Är det någon som har ett bra tips på näring/gödsel till krukväxter, jag har ingen lust att köpa färdig växtnäring i butiken längre. Har tillgång till kaninspillning och hönsgödsel men är rädd för att det blir lukt inne. Några tips eller ideér?
MVH Tomas

Vitis

• Skåne
Re:Näring/gödsel till krukväxter
« Svar #1 skrivet: 21 apr-06 kl 23:40 »
Enkelt, luktfritt och långtidsverkande - lägg en halvtorr hönsskit längst ner i jorden i varje kruka när du planterar om blommorna (eller peta ner den i jorden om du inte tänker plantera om dem).

En hönskskit ? 1 ? Det verkar lite snålt tycker jag.

En sak man kan använda och som faktiskt är luktfritt är "guldvatten" ... 1 del urin (mänskligt) och 9 delar vatten, brukar rekomenderas.

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Näring/gödsel till krukväxter
« Svar #2 skrivet: 04 feb-07 kl 22:11 »
Om du groddar alfalfa, eller dyl, så kan du använda det första vattnet som fröna blötläggs i. Näringsrikt och luktfritt  :)

Jag har använt väl förmultad kaninskitskompost innomhus. Det luktade inget men ogräset spirade gladeligen i krukorna... Typ, en St Paulia med snår av brännässla runt om  :P
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

152 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser