Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Glapp i elaggregat - lösning?  (läst 2081 gånger)

louise

• Gäst
Glapp i elaggregat - lösning?
« skrivet: 11 jun-10 kl 19:27 »
Nån som är kunnig på Revirs aggregat?

Mitt visade sig nu ikväll bara funka ibland, lite när det känner för det.

Det är alltså inget som har med jordning, stängsel osv att göra. Det är helt dött även när inga sladdar är ikopplade (mer än till eluttaget då;)

Ska skruva upp det och se om jag hittar nåt, men vad ska jag titta på?

louise

• Gäst
SV: Glapp i elaggregat - lösning?
« Svar #1 skrivet: 11 jun-10 kl 21:56 »
jaha. Skruvat i 4 timmar. Det slår av och på som det vill. Verkar inte ha med glapp att göra.

torbjorn

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 11 jun-10 kl 23:36 »
Med erfarenhet av en massa andra olika stängselapparater så föreslår jag att du i första hand kollar efter dåliga lödningar som har spruckit upp. En annan vanlig orsak till fel som kommer och går är att det blir avbrott i högohmiga motstånd. Kretskorten i stängselapparater är ju nästan alltid skyddslackade mot fukt, men en del typer av motstånd tål inte att skyddslackas (och varje tillverkare måste göra det misstaget själv för att komma på saken, verkar det som).

Kan du lägga upp någon bild på apparaten isärplockad?

louise

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 jun-10 kl 10:15 »
Nä. Jag har all rätt att få ett nytt, så jag  åker till Granngården idag.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #4 skrivet: 12 jun-10 kl 10:23 »
Hade samma problem med revirs aggregat förra året, och jag var nog inte den enda för när jag skulle lämna in det på reparation så var alla låneaggregat utlånade ::)... De fick banne mig ge mig ett nytt, inte kan man stå utan ström till sina djur!!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

louise

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 jun-10 kl 10:54 »
Åh! Gick det!

Alltså, de har ett låneaggregat idag, men med halva styrkan mot mmit.. så jag tänker no gkäfta om ett nytt aggregat..

Alternativet är att de blir ersättningskyldiga för ofrivilligt betäckta tackor, skadad skörd hos grannen, eventuellt skador på fåren när de rymmer, och är oturen framme dödsolyckor på landsvägen om de springer ut där...

louise

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 12 jun-10 kl 13:00 »
Det är då helvete att de gör allt för att slippa följa lagen och ge service åt kunderna!

Jag fick som jag ville, men inte utan att hota med konsumentköplagen. Han vägrade först låna ut ett tillräckligt starkt aggregat, och då fick jag påpeka att han är skyldig att ersätta mig för alla extrautgifter det här innebär (som tex skada på grannens skörd, utebliven inkomst pga fårjakt osv). "Det har jag svårt att tro att jag är", körde han om och om igen. "Ja, vi kan inte stå  här och tjafsa om vad som står i lagen, sa jag, då får vi slå upp den på internet"

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #7 skrivet: 12 jun-10 kl 20:10 »
Bra jobbat stabon ;D
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

louise

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 15 jun-10 kl 22:47 »
Han har nu lagat mitt eget å sa nåt om att han har jobbat i 1,5 dagar med det. Snacka isåfall om olönsamt jämfört med att bra ge mig ett nytt. De kostar 2500 spänn.

trädman

« Svar #9 skrivet: 17 jun-10 kl 23:42 »
Det är då helvete att de gör allt för att slippa följa lagen och ge service åt kunderna!

Jag fick som jag ville, men inte utan att hota med konsumentköplagen. Han vägrade först låna ut ett tillräckligt starkt aggregat, och då fick jag påpeka att han är skyldig att ersätta mig för alla extrautgifter det här innebär (som tex skada på grannens skörd, utebliven inkomst pga fårjakt osv). "Det har jag svårt att tro att jag är", körde han om och om igen. "Ja, vi kan inte stå  här och tjafsa om vad som står i lagen, sa jag, då får vi slå upp den på internet"

Du är väl näringsidkare och har djuren i din näringsverksamhet. Då gäller knappast konsumentköplagen, men det det gick ju bra ändå.

louise

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 18 jun-10 kl 00:06 »
He, jag som privatperson har köpt det. Inte företaget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

195 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser