Nä... men jag har en Kellfri betesputs 275, den upplever jag som en ganska robust konstruktion.
Har tom kört i en
stor sten en gång så att en av rotorerna lossnade - men det var bara att lägga den på städet och rikta den lite grann och skruva fast på nytt (sitter med 2 st M16).
Har även bytt remmar en gång men fördelen med denna maskinen är att reservdelerna inte är så fasligt dyra jämfört med andra märken - så man har mao ord råd att underhålla maskinerna när delarna kostar nån hundralapp istället för att man ska åka till "traktoraffären" och få en nota på 5000 +moms eller så... vilket inte är så kul.
Jag brukar hänga den högre i framkant och köra lite långsammare, då hackar den sönder gräset ganska bra istället för att bara slå av det.
Hur tungt putsen går beror ju till stor del på hur bra knivar du har, tar du vinkelslipen och "bryner" knivarna lite grann innan körning så går det ju mycket lättare.
Medarna gör egentligen bara "fulmärken" om man har putsen tungt i backen samtidigt som man svänger kraftigt, men om du har en snabb 3-punkt så kan ju lyfta lite grann på putsen just i svängen.
Så
putsarna därifrån är helt ok, det finns ju "finmärken" men dessa är inte tillräckligt mycket bättre för att vara värda priset.
Vill man så kan man sätta ett par svängbara hjul i bak-kant på putsen - hjulen kan du ju få tag för några hundringar - men om dom sitter monterade från början på nån puts så kostar samma hjul 15 000