Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  han dränkte en av hönorna...  (läst 1599 gånger)

bea

han dränkte en av hönorna...
« skrivet: 15 maj-06 kl 10:30 »
gick ut för att kolla till djuren nu på morgonenoch då hade min cayuga hane dragit ner och dränkt en av mina ölandshönor han går ihop med endast hönor (söker fibrilt efter en and hona till honnom tyvärr utan frammgång) den höna han dragit ner i vattnet var hans favorit (att försöka para sig med ) så nu till min fråga vad kan jag göra ska jag tömma vattnet tills jag fått tag i en hona till honnom ....
är helt rådvill i detta ämmne då det är min första anka ???
vill ju inte förlora fler hönor :'(

Amanda

• Djuren är åtminstone mänskliga!
    • Västmanland
SV: han dränkte en av hönorna...
« Svar #1 skrivet: 15 maj-06 kl 12:02 »
Sorgligt för både dig och hönan :( men han vill naturligtvis ha en "fru" med det snaraste. Kan du ha honom för sig själv tills du hittar en?? Du får ge dig på storjakt... efter en hona. Kan du inte låna en av annan ras tilsvidare??
Hoppas han inte hinner dränka fler hönor, men det är nog ett ganska vanligt beteende för ankor... som ju gillar vatten.
Genbank i lantrasen Hedemorahöns sedan 1992. Umgås dagligen med mina 'Lyckliga Hönor' och deras småttingar.

bea

« Svar #2 skrivet: 17 jun-06 kl 00:47 »
har för ett par veckor sedan hämtat hem 4 cayuga ällingar och en blandis som slank med mannen so m har svårt att säga nej hoppas nu att det blir övervägande honor annars har jag ytterligare problem.... :P men njuter än så länge av att se de små (eller små de e nog en månad eller så) springa i ilfart till dammen på morgonen när jag släpper ut dem har haft hönns i många år men ankor e nått speciellt tycker jag (har ifs bara haft ankor i 1 år ) ::)

Susanne

« Svar #3 skrivet: 17 jun-06 kl 23:11 »
Jag håller helt med dig - ankor är något alldelens speciellt!
Så otroligt charmiga djur, och att ällingar är de absolut sötaste som finns gör ju inte saken sämre.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

130 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser