Jag lånade ut bilen till puckon som körde runt med pilsnerflaskor på hatthyllan i bilen och spräckte rutan inifrån.
Glasmästaren såg direkt vad som hänt, glad han inget sa till försäkringsbolaget för då hade jag fått betala själv.
Det tog flera månader att hitta ny ruta och jag trodde dom skulle lösa in bilen men icke.
Dom hittade en ruta men inte av samma modell i australien och tog hit den.
Jag hörde någon, osagt om det var glasmästaren eller försäkringsbolaget som sa samma bilmärke men inte samma modell.
Dom kopplade inte in el i bakrutan så jag fick åka dit och få det gjort efter påtryckningar.
Jag öppnar inte bakluckan ofta då det ju bara är jag som kör och åker i bilen.
När jag öppnade så fick jag spunk!
Det var en hand djupt med vaten i baljorna på vardera sidan i bagageutrymmet! lite mera på vänstra sidan och hela skuffet liksom jäste. det fanns lite halm och några bitar hundtorrfoder och det hade jäst i vattnet.
Jag fick lägga i ca 15 stora badhandukar för at få ur vatten och vrida handukar.
Lämnade sen bagageluckan öppen.
Såg at det fanns en massa glas i gummilisten runt bagageluckan så jag tog bort alt glas och smetade i silikonjox,,rent fräscht och halkigt.
stängde skuffen och lät den vara öppen i solsken.
Trodde det var allt glaset som fått det at regna in och att jag löst det hela.
Et par dagar senare så öppnade jag skuffen och den var helt vattenfylld igen efter regnet.
Nu undrar jag ju om det är rätt passning på bakrutan och om den är ditlimmad ok.
Ringde glasmästaren som ska komma och titta på tisdag. Ringde försäkringsbolaget som bad mejavakta vad glasmästaren säjer. Försäkringsbolaget sa: lite fuktigt,,hmm,jag sa LITE, det är en hand djupt! jag överdriver inte,,bagagerumsmattan är en slibbig slajmig sak och det kommer vita miniflugor in i bilen från bagageluckan!!
vad ska jag se til att få gjort?
rutan urtagen o isatt igen?
be at få riktig ruta eller bilen inlöst?
ok med at ruta ur o i igen och dom får torka ur skuffen?
ska dom torka ur skuffen professionellt eller ska dom ta bilen av mej?
helst skule jag vilja att dom tar bilen och ger mej peng,,men så glad kan man nog inte få vara...eller ?
det stinker inne i bilen!!
vattnet har säkert stått i veckor innan jag öpnade skuffen och såg det!