Eftersom jag inte har någon koll utan är en vanlig människa som vill hyra en grävare så är jag också enkel att lura.
Fast å andra sidan så har jag inte rekomenderat den firman till någon. 
"Ulfast" som jag nu hyr av har jag hyrt 2 gånger av och den tredje gången är under planering.
Jag har också rekomenderar honom och skrivit om firman här på Alternativ. 
Så jag är inte säker på att det verkligen lönade sig att lura mig. 
Det är inte så lätt alla gånger att veta vad som är ett rimligt pris, speciellt om man måste hyra något i "paniken"
utan tid att sitta och jämföra/ifrågasätta kostnader.
Dessutom får man känslan av att många uthyrare sas, "passar på", att kräma ur sista öret, men då gör de sig
bara en "otjänst" eftersom det på sikt är en förlorad kund.
Min "grävningssession" är iaf över, och det tog väl en timma eller så innan man fick in "flytet".
Dag 2, efter 14 timmars grävande och några timmars sömn så blev jag nästan förvånad själv, för då behövde
man inte ens sitta och tänka trots "fullfunktionskörning".
Grävmaskinen som jag hade var dock lite "obehaglig", eftersom svängen gick dubbelt så fort om man körde flera
moment samtidigt, och med en hjullastare följandes för att ta hand om grävmassorna på vissa ställen så fick
man se till att "hålla in" arm/bom och skopa ordentligt innan sväng.
Konstigt egentligen?, för när man kör flera hydraulfunktioner samtidigt med tex hjullastare så brukar det hellre
gå lite saktare.
Nåja!, allt gick iaf bra!, såpass bra att man nästa blir lite sugen på att skaffa en egen grävare