Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Måste jag verkligen sälja dem?  (läst 5351 gånger)

zeina66

• Värmland
SV: Måste jag verkligen sälja dem?
« Svar #20 skrivet: 30 jul-11 kl 21:38 »
Hej Snickan
Är dina djur mv-fria och hur många ?
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Snickan

• En ganska så nöjd hästtjej!
    • Värmland
« Svar #21 skrivet: 30 jul-11 kl 23:50 »
Kan tänka mig att det tar MAX 4 timmar att bygga ett enkelt litet hus. Och det är väl inte så där att ni köpte djuren o sen bara oj då vilket arbete det var?  Köpte ni djuren innan ni köpte gården? Kan väl inte komma som en fullständig chock=?

Och hur fan kan det andas kärlek till djuren när man inte är kapabel att ta hand om dom`? Ja kärlek på sommaren är enkelt på vintern lite svårare tydligen för då krävs det jobb.

Tycker det mera liknar någon sommar katts ägare

Tack vilket härligt och konstruktiv svar, du gjorde ju verkligen min dag!
Klart jag släpper ut fåren i skogen när de inte är roliga längre precis som jag gör med katten när han är gammal och ful.
Nej jag har haft mina får i flera år och vet vilket arbete det är och jag älskar det! jag vill inget hellre än ha mina djur, sommar som VINTER!
är det bara fyra timmar, jo tjenare de ska ha ett ordentligt hus! Här finns gott om varg och lo.
EN chock är hur dåligt skick gården är i, att människor i min närhet blivit svårt sjuka och dött. Det är en chock, det är ett problem för nu står jag ensam och hinner inte. Tror inte att jag inte känner mig otillräcklig redan som inte hinner och kan, jag gör så gott jag kan.

Snickan

• En ganska så nöjd hästtjej!
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 30 jul-11 kl 23:52 »
för ca 6000 kr kan man köpa ett plåtförd, enkelt att montera och jag tror det var på 6-7 kvadratmeter och utan lamm så är det väl en kvadratmeter per får.

Jag skulle inte ta andras får över en vinter, det är ju på sommaren man ha nytta av dom som betesdjur och på vintern kostar dom både arbete och mat.  Vad det gäller trevliga får så har jag fått uppfattningen att otrevliga får hör till undantagen, fåren är födda för att vara trevliga.

Tänkte ju de skulle få vara kvar över nästa sommar också  och som sagt kunna föda upp egna lamm att ha kvar.
Nej visst, trevliga får finns överallt men det är ju inte de som jag lärt känna. Jag fäster mig vid mina djur :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser