Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp slakt  (läst 5414 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Tupp slakt
« Svar #20 skrivet: 24 apr-12 kl 22:22 »
Om jag säljer en avlivad och avblodad ungtupp så tar jag 100kr.
Tupparna väger 1-5kg då beroende på ras.

Vi slaktar numera allt vårat fågelkött själva som vi käkar o har vant oss vid att köttet är lite segt på låren men desto mera smakrikt vid en högre ålder.

Det är otroligt lite blod i en normalstor tupp faktiskt .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Micki o Molly

• -
SV: Tupp slakt
« Svar #21 skrivet: 24 apr-12 kl 23:40 »

Sjuder i örter å kryddor, morötter å lök,,läggs sedan utan ben, färdigt i påsar ,,platta då förstås  :-[

Mums till omelett, sallad, lasagne,chicken nuggets, gryta, stuvning på macka.

Detta är vårens kok ;)   Mört o fint utan hägning.

Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Dela detta:

* Inloggade just nu

152 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser