Hej
jag märkte att två av våra kaninungar (gottisar ca 5 veckor gamla) har lite svullet öga på vänster sida,
det är en slaktkull så att fara till vet känns som lite dyrt kaninkött eller vad man ska säga.
Dom verkar inte heller bry sig så mycket utan äter, dricker och skuttar runt och det är inte jättestort (när det var som mest syntes däremot ögar som bara en springa) och en av dom har redan (på ca 3 timmar) mycket bättre öga men ändå svullet och lite varmt.
Jag har googlat runt lite och sett att man kan tvätta med saltvatten för att se om det blir bättre innan man går till ve,t vad tror ni om det? bumullstuss då eller? (det finns heller ingen smådjursvet härikring så det försvårar ju ytterligare).
Jag bor för långt norrut för kaninpest (vad jag förstått) och min teori är att dom helt enkelt kan ha fått nått i ögat eller fått en smäll där (dom krälar ju på varann hela tiden).
Jag tror faktiskt det inte är så farligt eftersom dom verkar må bra (särskilt om man kan tvätta öga men det får vänta till min man kommer hem för jag har inte nog många armar för det) men jag hade en mardröm om en jätteskadad unge för några nätter sen så jag känner mig orolig ändå

som sagt kan jag testa saltvattentvätt?
tack på förhand