Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vi börjar om på en ny tråd igen vem vill vara med på tovningskväll?  (läst 8634 gånger)

Ulricaa

• -
vem vill vara med på en ulltovningskväll och var bor vi så vi kan samordna det geografiskt? Jag bor i Knäred i södra halland!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
Om jag kan ta mig dit och hem så vill jag gärna vara med. Behöver samåkning, då jag varken har bil eller körkort. Nv Skåne, utanför Örkelljunga. Så en träff i södra Halland/norra Skåne, med tovningstema, det vore klart intressant för mig.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

LottaLuvin

• Gäst
Förstår inte riktigt varför vi gör en ny tråd, men svarar snällt:

Mellan Vårgårda och Alingsås.

Iris

• www.skinnarbo.se
    • Uppland
Bor i Uppland och kan ha tovningskurs. Ordnar med lokal här:
www.nybyggarland.se

Ulricaa

• -
bra fråga varför vi börjar om Lotta, det kändes enklare  :-*

Munkabol

• Halland
Jag är på! Bor i Simlångsdalen, utanför Halmstad! Så räkna med mig :):):)
Människans bästa vän på jorden är trädet. När vi använder trädet respektfullt
och ekonomiskt har vi en av de största resurserna på jorden." Frank Lloyd Wright

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Södra Halland är lite för långt bort för mig. Men jag är gärna med om vi ordnar nåt i Gbg-Borås-Mark eller så.

sallyzevenwacht

• Halland
Detta är vilka jag tror ska med, eller som jag har fattat;
Ulricaa-har ull
ChristinaR
Mille-har ull
jennyt
Sagigirl-läraren ;)
Jag & Mamma
Fances- har ull
Lille john-har ull
Lotta Luvin
ieenilorac
Munkabol
Iris?
13 st blir vi då.
Ull har vi gott om, men det är kardor vi behöver. Och nålar...Nålar kan nog jag och mamma köpa några stycken, eller låna av mormor ::)
Bor i Varberg, västra halland...? :P
« Senast ändrad: 15 nov-10 kl 19:29 av BlåNelson »
Dv. höns, undulater & ragdoll

Ulricaa

• -
Du är ju en pärla! och ja så ser ju läget ut! Så vart ses vi?

sallyzevenwacht

• Halland
Hmm, vi Kanske,kaaaanske kan vara hos oss, men jag är inte alls säker. Då måste vi först köra ut två småbröder och pappa ;)
Om vi ska ha det efter jul (jag vill helst ha det nu på en gång, jättekul ju!) så behöver vi kanske inte bestämma datum iaf, men det är ju bra att ha någon aning om vem som har plats.
Och, om det blir efter jul, kan jag ju ta den där tuppen jag skulle få av dig Ulrica  ;)

sallyzevenwacht

• Halland
Eller, han kan ju inte vänta i bilen direkt...Vi får ta det någon annan dag  ;D

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Jag föreslår att någon helt enkelt föreslår tid och plats. De som kan kommer. De som tycker att det är för långt bort fixar något närmare på egen hand. :)

Ulricaa

• -
Eftersom ni hade tänkt ha en träff där uppåt, så varför inte ha den hos blånelson? jag kan nästan närsom, så bestäm en dag! nathalie när kan du?

sallyzevenwacht

• Halland
Ni kan kalla mig Sally, that´s my name  ;)
Jag ska prata med mamma, hoppas det går!  ;D
Vaddå uppåt, du bor väl nära mig eller?

LottaLuvin

• Gäst
Södra Halland är lite för långt bort för mig. Men jag är gärna med om vi ordnar nåt i Gbg-Borås-Mark eller så.

Ja, samma här. :)

Misse

• nr 9424
En okunnig mans undrande: Handlar det om att någon, tex Iris kommer och håller en tovningskurs,  eller handlar det om att träffas och Trivsamt Tova Tillsammans?

Vore kul att försöka lära sig.

Jag anmälde mig till en tovningskurs för några år sen men det var för få anmälda så jag fick inte ens smaka på den svåra konsten :P

Har en kompis som gör helt fantastiska tovade konstverk som tex  div tovade monsterfåglar och annat och de ser så härliga ut. Det var det som gjorde mig så sugen på att lära mig det, att kunna göra egna figurer :D

Du BlåNelson måste väl ha sett Rakels konstutställningar och de fantastiska tovade fåglarna som hänger inne på bibblan inne i Varberg?
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Mamsingen

• Småland
Jag åxå, kan vilja tova men kan inte ännu.... ska kolla om det finns nån kurs i närheten...
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Jag är väl med här också...:)

Vill gärna lära mig tova, har en del ull kvar + även ett par kardor och nålar. Jag har ett par kardor till som jag har lånat ut, skall bara minnas till vem..... ::)

Vi har nog fler intresserade i vårt syjunte-nätverk i sjuhärad (men de har nog inte hittat denna tråd ännu).

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

LottaLuvin

• Gäst
Jag är väl med här också...:)

Vill gärna lära mig tova, har en del ull kvar + även ett par kardor och nålar. Jag har ett par kardor till som jag har lånat ut, skall bara minnas till vem..... ::)

Vi har nog fler intresserade i vårt syjunte-nätverk i sjuhärad (men de har nog inte hittat denna tråd ännu).

Kardor har jag som sagt två uppsättningar. :)
Gah.. borde tråden splittas IGEN?
En hallandstråd och en gbg/borås/typnåtsånt-tråd?

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Kardor har jag som sagt två uppsättningar. :)
Gah.. borde tråden splittas IGEN?
En hallandstråd och en gbg/borås/typnåtsånt-tråd?

Vi kan väl ta det i respektive landskapstråd? De som bor "på gränsen" kan väl regga sig i båda landskapen.

mille- vi kan prata imorgon om ett 7häradsupplägg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

241 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser