Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Recept på rån?  (läst 4724 gånger)

eva f

• Ångermanland
Recept på rån?
« skrivet: 25 nov-10 kl 18:58 »
Jag fick smaka på platta hembakade rån hos en dam jag jobbade för, jätte gott var det! men nu är damen borta och jag har just hittat ett järn att grädda rånen i, men..... jag har inget recept!!!! Finns det någon som har? Detb är inte rullrån, utan platta fyrkantiga rån.

Bäckaryd

• Småland
SV: Recept på rån?
« Svar #1 skrivet: 25 nov-10 kl 19:22 »
Var dom superknapriga, söta? Jag har recept på visserligen rullrån men de är väldigt spröda. Inget ägg i smeten. Eller om dom som du menar kanske är lite mer "äggiga"i konsistensen? Jag kan leta i mina receptskrivböcker ifall du vill ha just mitt recept.

eva f

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 25 nov-10 kl 20:01 »
JA, jag testar gärna olika recept! Och de rån jag fick smaka var väldigt spröda och söta, men det är kul att testa andra recept med! Tackar så mycket!!!

esten

• -
« Svar #3 skrivet: 25 nov-10 kl 20:07 »
Go´rån
omkr 30 st
2 äggulor
1 kkp smält smör el. marg.
1 kkp grädde
3 msk socker
mjöl till lagom deg att kavla ut , ca 6-7 hg

Alla ingredienser röres samman till en smidig deg .som kavlas ut och skäres efter rånjärnet .
Rånen bakas först på ena sidan sedan den andra och gräddas färdigt . När de svalnat klippes de med sax runt kanterna .

eva f

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 26 nov-10 kl 12:46 »
TACK! Nu ska jag testa detta recept!

Dela detta:

* Inloggade just nu

119 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser