Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på våra KATTER!  (läst 50872 gånger)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: bilder på våra KATTER!
« Svar #40 skrivet: 08 feb-11 kl 21:54 »
jag vet inte riktigt hur man legger in bilder i en tråd så jag skriver adressen till våra katter istellet
blandning av skepparkatter och norskskogskatt, pappan till dom små er under djur vi inte har kvar. tyverr så försvann han förra året =(
www.missneback.se/djur/Djur/Katterna.html

Jättesöta hårbollar! har också en långhårig som jag trimmar ner och spinner garn av hennes päls.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #41 skrivet: 09 feb-11 kl 02:49 »
Jättesöta hårbollar! har också en långhårig som jag trimmar ner och spinner garn av hennes päls.

oj, det var ju en ide =) vi har ju våra ute i stallen så jag har en kam som jag drar igenom dom spec på vintern 2 ggr i veckan så dom inte blir för toviga. missade att göra det på maja första året vi hade henne och hon såg hemsk ut, tur att det mesta lossnade ner hon fellde å våren men jag fick klippa och anvenda en tovkniv till en del =(
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Liselottan

• Rik nog är den som nöjd är
    • Värmland
« Svar #42 skrivet: 09 feb-11 kl 14:51 »
Visar stolt upp mina två katter som jag delar huset med ;D
Jag älskar dom så mycket :-[

Zingo

Och Sassy när hon var yngre

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #43 skrivet: 16 feb-11 kl 00:50 »
Härliga bilder på Zingo och Sassy!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #44 skrivet: 16 feb-11 kl 12:42 »
Mmm de var fina bilder :)
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Nelle

• Blekinge
« Svar #45 skrivet: 17 feb-11 kl 12:44 »
Mina fina katter, skulle vara ett tråkigt liv utan dem..älskar dom.
Frasse 8 år
Morris år ?
Frasse igen
Floran 13 år
Felix 10 år

« Senast ändrad: 17 feb-11 kl 12:53 av Nelle »

MiaPia99

• Lev idag imorgon kan det vara försent
    • Dalarna
« Svar #46 skrivet: 17 feb-11 kl 12:56 »
Måste visa min lilla söta Maya.

Hon och hennes bröder föddes ute under en sjpall.
Som tur var vid svärföräldrarnas stuga så de tog hand om hela familjen tills ungarna blev så stora att de kunde flytta själva.
Då kom Maya hem till oss och de övriga katterna fick också bra egna hem.

Maya är världens bästa råttfångare och även en och annan fågel och ödla åker med när hon är i jakttagen.

Lycklig ägare av Brahma och Sussex och två kattfröknar som är världens gosigaste

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #47 skrivet: 17 feb-11 kl 13:49 »
Vi har sju underbara katter, här är fyra av dem!

Ceasar, nio år i år, kastrerad hankatt
Lillan (Elsa) född i somras av samma mamma som ->
Therese, två år nu i sommar
Slutligen Eskil, vår lilla hittekatt som kom till oss fyra veckor gammal när hans mamma dött
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #48 skrivet: 24 feb-11 kl 20:05 »
2st av våra 3 katter.

Stålis och gula katten (som egentligen heter Gubben, har jag för mig... Vi tog över dem som vuxna när vi flyttade hit). Mattias (halvbror) får vara med på en bild också. ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

gernsö

• Skåne
« Svar #49 skrivet: 24 feb-11 kl 20:31 »

Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #50 skrivet: 24 feb-11 kl 20:43 »

Min katt Stella
Min syster har tagit bilden :)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #51 skrivet: 24 feb-11 kl 21:30 »
Så otroligt sött, gernsö! Är det en moderlös liten kattunge som ni fick mata?

Neinors foto på Stella var riktigt häftigt!

gernsö

• Skåne
« Svar #52 skrivet: 24 feb-11 kl 21:36 »
Det är alfi, en vän hittade honom och kunde inte flaska honom dygnet runt, så vi tog över och då var han ungefär 2-3 veckor. Så jävla söt och bortskämd var och är han. han är ca 5 månader nu.....

ska fixa fram nya bilder på honom och sätta in inom någon dag.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #53 skrivet: 24 feb-11 kl 21:46 »
sååå sööt! :-*
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #54 skrivet: 24 feb-11 kl 22:13 »
En riktig liten sötnos ja! Förstår om han blev bortskämd!

Vi har också en hittekattunge. Lille Eskil. Maken och grannbonden hittade honom i en lada i höstas, mamman hade förmodligen dött eller i alla fall försvunnit. De hittade bara honom, trots att de letade en lång stund. Han låg och skrek uppe i höet och trots att han säkert aldrig sett en människa innan var han inte något rädd. Men han var lite större, veterinären gissade på fyra fem veckor, han var bara skinn och ben och orkade inte stå på benen. Han kunde som tur var äta välling på tallrik och hade sån tur att vår egen katthona som hade kattungar som var åtta veckor tog sig an honom efter lite övertalning.

Han är ca sex månader nu och var hos veterinären och kastrerades i går, han var överraskad över hur fint han hade tagit sig.

Aklejan

• -
« Svar #55 skrivet: 08 mar-11 kl 21:59 »
Här är min Maine Coon, Lovi...som kattunge!
Bilden är tagen av hennes uppfödare hemma hos henne..

En till bild på Lovi och hennes syskon...Lovi i mitten.... SÖT!!!

« Senast ändrad: 08 mar-11 kl 22:03 av Aklejan »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #56 skrivet: 08 mar-11 kl 22:03 »
Min bebis Harlekin :
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

nunnunn

• Bohuslän
« Svar #57 skrivet: 22 apr-11 kl 15:19 »

Katter man kan träffa på hos oss just nu, men en del av dem flyttar i maj.

[/img]
Man måste skynda sig medan man har lust

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #58 skrivet: 30 apr-11 kl 12:03 »
Gubben har fångat sig en fet åkersork.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kiso

• Ankbild
    • Blekinge
« Svar #59 skrivet: 09 aug-11 kl 21:55 »
Min lilla Miranda
bor på landet i Blekinge. Har tjurar tillsammans med sambon, sen "mina" "smådjur" som: 4 vuxna katter o 3 kattungar, 1 kanin (vädurar), 4 vuxna myskankor och 21 ällingar, 10 vuxna hönor, 1 vuxen tuppar och 14 kycklingar, 1 beagle.

Dela detta:

* Inloggade just nu

304 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser