Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd mignon  (läst 10094 gånger)

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
Bildtråd mignon
« skrivet: 28 nov-10 kl 21:17 »
Kunde inte hitta någon gammal sådan här så tänkte starta en ;D
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
SV: Bildtråd mignon
« Svar #1 skrivet: 28 nov-10 kl 21:25 »
Här är mina söta mignon.....silverviltfärgade

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #2 skrivet: 28 nov-10 kl 21:26 »
Nu är det ju så att dom inte har sina färger riktigt på grund av att dom ruggar....

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #3 skrivet: 28 nov-10 kl 21:29 »
dom var verkligen jättefina, vet du någon i skåne som har sådana till salu? :) kommer lägga in bilder på mina så snart jag fotat ;D
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

gernsö

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 28 nov-10 kl 21:34 »
dom var jättefina Minna, men dom har lite långa näbbar.....
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #5 skrivet: 29 nov-10 kl 17:44 »
Mina vita mignon ;D

F.D. j.i.sfjäderfä

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #6 skrivet: 29 nov-10 kl 17:46 »
 ;D

F.D. j.i.sfjäderfä

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #7 skrivet: 29 nov-10 kl 17:49 »
 ::)

F.D. j.i.sfjäderfä

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #8 skrivet: 29 nov-10 kl 17:51 »
Kan bara lägga in en åt gången annars blir dom för stora :-[

F.D. j.i.sfjäderfä

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #9 skrivet: 29 nov-10 kl 17:55 »
Min nya nybadade viltfärgade mignon hona ;D

F.D. j.i.sfjäderfä

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 29 nov-10 kl 23:06 »
Här kommer mina Miggisar! ;D Också "långnäbbar"... ::) Det var jag medveten om när jag valde de med, men siktar inte mot att bli någon stor miggisuppfödare. Lite bebbar på skoj om de så vill och då får de ruva fram blandisägg också. =)

De är så rara... *aj, tar sig om kinden som honan nöp mig i för någon timme sedan... Jätterara ::)*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #11 skrivet: 06 dec-10 kl 23:04 »
aprikos
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #12 skrivet: 06 dec-10 kl 23:11 »
aprikos hane
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #13 skrivet: 06 dec-10 kl 23:12 »
o den snyggaste tycker jag  :-[

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #14 skrivet: 07 dec-10 kl 21:55 »
Nyfiken. Vart är den sista bilden tagen?  ??? Ser ju ut som de där silverviltarna som fanns i vinstavdelningen på nationalen tänkte jag. ;D De satt snett till höger på övre raden från mina små vitingar jag valde ut (medan de andra tyckte att jag skulle ta viltisarna ::) ).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rottis

« Svar #15 skrivet: 08 dec-10 kl 09:24 »
Ja de andra bilderna på de aprikosa mignonerna är från nationalen och visst är den på den silver/vilt därifrån också, det är jag säker på. Var där från to-sö själv.

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #16 skrivet: 08 dec-10 kl 09:35 »
Silvervilt är bara för fina ;D

F.D. j.i.sfjäderfä

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #17 skrivet: 08 dec-10 kl 17:19 »
japp bilderna är ifrån nationalen, jag missade ju helt att det va lotter på alla dom i burarna där så jag tog bara lotter på dom i kaninburen.. va sur jag blev när jag kom på det  :-\  skulle verkligen velat ha dom silver viltfärgade

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #18 skrivet: 08 dec-10 kl 17:28 »
vinterbad och lyckan va total på bilden Blå/vilt färgad hane, och en  o:) nästan vit hona å just det ser ni henne i vattenskålen?? sedan va det race i snön  ;D dom åker faktiskt kana !!

Rottis

« Svar #19 skrivet: 08 dec-10 kl 18:49 »
japp bilderna är ifrån nationalen, jag missade ju helt att det va lotter på alla dom i burarna där så jag tog bara lotter på dom i kaninburen.. va sur jag blev när jag kom på det  :-\  skulle verkligen velat ha dom silver viltfärgade
Men det var ju bra att du gav ditt bidrag till Svenska Simfågel & Kalkonklubben! Tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

323 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser