Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fler kycklingolyckor :-(  (läst 1988 gånger)

Anso1971

• Dalarna
Fler kycklingolyckor :-(
« skrivet: 24 jun-06 kl 17:03 »
De två kycklingarna var idag ute i kycklingburen, och eftersom vi skulle åka bort nu på em och titta på fotboll på TV (vi har ingen TV) så skulle vi ta in dem innan vi åkte. Då är den ena alldeles blodig i ansiktet och vid närmare kontroll saknas undernäbben ???!!!

Vi har ingen aning om hur detta gått till. Men vi frågar ju oss om vi gjort något galet. Hur kunde det hända?
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Neta

• Gäst
Re:Fler kycklingolyckor :-(
« Svar #1 skrivet: 24 jun-06 kl 19:20 »
Troligast är  nog att den fastnad i på något sätt. Tyvärr händer olyckor då och då! Det är tråkigt när det händer.
Du får nog kolla kycklingburen ordentligt så att det inte finns nåt ställe för en liten kyckling att fastna på. Men även om man inte hittar något så kan som sagt olyckan vara framme!

Anso1971

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 24 jun-06 kl 23:37 »
Nu är det en ensam kyckling kvar. Stackarn. På måndag ska vi ordna sällskap, men hur mår den tills dess? 1½ dygn alldeles allena.
Den skadade kunde varken äta eller dricka, så det blev barmhärtighetsmord här i kväll  :'(

Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Lena A

« Svar #3 skrivet: 25 jun-06 kl 08:52 »
Den lilla klarar sig nog. Berätta hur det går i morgon, när den får en ny liten kompis.

Anso1971

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 25 jun-06 kl 18:24 »
Det blev sällskap ordnat här snabbare än vi trodde. Ryktet berättade att en familj ett par kilometer från oss ville bli av med sina höns. Så min man och barnen åkte dit idag när jag jobbade. De hade en mamma med två kycklingar, och det var alla tre eller ingen som gällde eftersom de ville att kycklingarna och mamman skulle vara tillsammans.

Och när det ena problemnet är löst kommer det andra. Mamman är inte snäll mot vår lilla kyckling. Men det blir väl kanske bättre med tiden när den växt till sig lite. Att det är normalt att hacka vet jag, men hur mycket ska man tolerera? Idag har vi haft dem under uppsikt hela tiden.

Hönan och kycklingarna vi fick är annars väldigt vackra, alldeles svarta.

Dolvis

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 26 jun-06 kl 09:56 »
Hej!

Jag tror inte ni ska lita på att hönan till slut adopterar kycklingen. De accepterar vanligtvis bara sina egna. En gång hade vi två hönor med lika gamla kycklingar i avrsin bur, och efter att ha varit ute båda två blev en kyckling av misstag instängd med fel mamma. Den blev hackad på, utfrusen och dog, men så var den ju så liten att den behövde ligga under mamman för att hålla värmen.

Anso1971

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 26 jun-06 kl 15:34 »
Dolvis, helt off topic, råkade se din mailadress. Min syster bor i Fänge.

Jag vet varken ut eller in när det gäller kycklingen. Tänkte vänta ut detta och hoppas det ordnar sig med tiden. Nu är den ute ensam i en bur, men det var ju för att den skulle slippa vara ensam som vi skaffade de andra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

281 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser