Höna med sporre, extra tumme. Vass som ett rakblad.
Bifogar 2.st bilder som visar vad jag pratar om. Har ni likadant på era höns? Någon enstaka kanske.
Visst finns det höns med olika sorters storlekar men denna är enorm och sylvass.
Ålder och ras har jag absolut ingen som helst aning om. Däremot vet jag att det är en korsning.
Lohman/Leghorn är inblandat. Troligtvis Lohman. 50% säger att resten är Brama. Stavning?
Vad tror ni om blandningen? Hur tror eller tänker ni om sporren?
Fick hem den igår och var idag ett steg från att ta fram yxan. Fanskapet riktigt attackerar mina egna.
Går fram och stirrar djupt i ögonen för att sen anfalla exakt allihopa. Klöser med sina vassa sporrar.
Nu är mina höns inte så dumma som dom ser ut så den största och äldsta maranhönan fick uppgiften
att gå fram och ta smällen. Hon lyckades efter många timmar överbemästra hönan så den gav sig.
Så den får leva vidare då den fått veta sin plats och nu är lugn. Det är skamvrån nu som gäller.
Det var i samband med detta som jag såg sporren. Det är alltså en klo, riktig klo.
Nu eftersom den är lugn så kvittar det men man kan inte fila ner den för framtida incidenter?
Klicka på bilderna och zooma in för att se ännu bättre: