Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Reservdel till köttkvarn  (läst 3817 gånger)

Malin.S.

• Norge
    • Jordnær mat
Reservdel till köttkvarn
« skrivet: 03 dec-10 kl 12:53 »
Hej!

Jag kan inte förstå hur, men vi har blivit av med en viktig del till vår köttkvarn. Det är plattan med 4 "knivar" som ligger ytterst nära den perforerade plattan, som är borta. Utan den fungerar inte köttkvarnen alls. Det är en vanlig gammal handvevad husqvarna.

Vet någon hur jag kan få tag på en ny? Jag vill helst inte behöva slänga den jag har och köpa en ny. Den fungerar ju fint i övrigt. Kanske någon har en trasig köttkvarn som har just denna delen kvar, som kan sälja den till mig?

Hoppas på svar....har snart inget ströbröd kvar.....
Malin
Malin

jenses

• Gäst
SV: Reservdel till köttkvarn
« Svar #1 skrivet: 03 dec-10 kl 13:16 »
Sånt hittar du på varannan loppis alt. på återvinningsstationer,
de brukar har lådvis med gamla köttkvarn...

Malin.S.

• Norge
    • Jordnær mat
« Svar #2 skrivet: 03 dec-10 kl 16:57 »
Ja, jag hittar ju hela köttkvarnar, men då måste jag köpa en hel kvarn. Vill gärna bara ha tag på denna delen.....
Malin

esten

• -
« Svar #3 skrivet: 03 dec-10 kl 17:28 »
Du har inte skrivit ut vad det är för storlek på din kvarn . Så hur ska du då få rätt ?

Köper du en kvarn från en loppis för 5-50 kr så har du en som säkert fungerar och passar ihop . Men köper du en ny kniv och inte vet storleken så har du slängt bort kanske uppåt 250 kr plus frakt/porto .

Malin.S.

• Norge
    • Jordnær mat
« Svar #4 skrivet: 04 dec-10 kl 00:41 »
Den skall vara 7 cm i diameter, glömde skriva det...

En begagnad köttkvarn i Oslo-området (där jag bor) kostar runt 150-350 kr. Hade jag fått en hel köttkvarn för 5 kr så hade jag troligen bara köpt en ny.

Tänkte kanske att någon hade en "knivdel" liggandes...sådant sker ju emellanåt....
Malin

Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser