Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Eric Cantona - "kill the banks"  (läst 1507 gånger)

setr

• Västmanland
Eric Cantona - "kill the banks"
« skrivet: 07 dec-10 kl 22:52 »
Vad säger ni om detta?? Det skulle aldrig gå i Sverige men i Frankrike... Kanske??!!
Själv tycker jag att det skulle vara intressant att se hur "systemet" skulle reagera.  :)

ERIC CANTONA "KILL THE (CRIMINAL) BANKS" (A MUST SEE)!

« Senast ändrad: 07 dec-10 kl 23:20 av setr »

Bo

SV: Eric Cantona - "kill the banks"
« Svar #1 skrivet: 08 dec-10 kl 07:23 »
Antar att det handlar om att ta ut sina pengar. I min omotiverat bortflyttade tråd http://www.alternativ.nu/index.php?topic=82421.0
 beskriver jag hur det bör göras för att få någon effekt.

Man startar en spararnas bank där man sätter in pengarna och denna bank köper upp realvärden för dessa. Därigenom blir ens tillgodohavanden lika värdesäkrade som dessa realvärden och räntan man får, är vad de får betala som vill använda dessa realvärden, - t ex sina belånade hus. - Andra banker för då efter hand nöja sig med riskutlåning finansierad med inlåning av riskvilligt kapital.

Vilken procentandel av fastighetssaluvärdena man bedömer som  realvärden, avgör hur pass säkrade tillgångarna blir.
« Senast ändrad: 08 dec-10 kl 07:27 av Bo »

Brukspatronen

• Bakåtsträvande Dåtidsromantiker
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 08 dec-10 kl 08:15 »
Säga vad man vill om banker och dagens "system" men att syssla med saker som i värsta fall skulle kunna skicka världen tillbaka till stenåldern på några dagar är ju inte direkt att förbättra världen...  :o

setr

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 08 dec-10 kl 16:34 »
Vi måste kanske börja från början...    ;)

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #4 skrivet: 11 dec-10 kl 22:59 »
Att ställa sig på terroristens sida trots att han håller ett skjutvapen mot din tinning kallas för stockholmsyndromet. Vi behöver inga banker i den form som de fungerar idag. Låt dem dö hela högen och ersätt dem med något bättre.

The Link- Global Financial Crisis- 12-05-2010 (Part 1)

Otroligt att man ska behöva se på Iransk tv för att få en sanningsenlig och korrekt bild av vad som pågår i världen.
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser