Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ägg  (läst 1383 gånger)

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
Ägg
« skrivet: 08 dec-10 kl 14:04 »

Jag hade lagt  ett Lohmanägg under min kochinhöna.
Men igår var det trasigt på ett ställe så jag  tog försiktigt bort det och öppnade det.
Det var en väldigt seg massa och en lång röd blodsträng i ägget.
Kan det ha varit på gång en kyckling i det då??????
Eller vad kan de varit för något?
Nyfiken då jag aldrig haft ruvhönor förut så jag vill veta allt. hihi
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Ägg
« Svar #1 skrivet: 08 dec-10 kl 17:13 »
Hur länge hade hon ruvat på ägget? När du skriver blodsträng så får det mig att tänka på ett dött foster (blodring), så ja, antagligen så var det något utvecklat i det om hon har ruvat i mer än 2 dagar på det (skulle vilja säga 5-6 dagar, för 2-4 har det inte hunnit blivit så mycket större blodkärl i ägget ännu)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
SV: Ägg
« Svar #2 skrivet: 08 dec-10 kl 20:18 »
Men åååååååå där ser man.
Hon har nu ruvat i 9 dagar idag så ägget var nog 6-7 dagar på ruvningen.
Då har alltså min nya tupp gjort det han ska göra då hihi
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

302 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser