Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  chicken festival  (läst 1464 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
chicken festival
« skrivet: 11 dec-10 kl 22:01 »
såg precis ett klipp på tv..over the edge på zone reality... de visade från en chicken festival i usa... de hade massvis med skojsiga tävlingar... äta flest kokta ägg på 2minuter.. snyggaste näbben tävling(ett papper med en bild på en ritad höna och ett hål där näsan trycktes ut) snyggaste kycklingbenen..(deltagarna stod bakom ett skynke så bara deras bara ben syntes).
längdflygning med höns.(en brevlåda på en hög stolpe öppnades och ut flög en höna..den som hade hönan som flög längst vann)  klucktävling..gubbar och kärringar turades om att imitera tupp eller höna..kul att se och höra... äggsläpp från hög höjd..(fånga ägget utan att det krossas)..hela staden var utklädda till kycklingar och allt kretsade kring ämnet.. manliga strippor fanns oxå..Chickendales..pappkasse på hövvet med näbb och tuppkam.. ;D fan vad kul det hade varit och invadera en svensk stad på samma löjliga vis :D >:D ;D..
Fjäderfän och kaniner

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: chicken festival
« Svar #1 skrivet: 11 dec-10 kl 22:03 »
 ;D ;D ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 11 dec-10 kl 22:29 »
Kanske kan vi se något sånt här i sverige i framtiden ;)  ;D  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

flax

• Halland
« Svar #3 skrivet: 11 dec-10 kl 22:39 »
Vilken stad ska vi välja? ;D ;D
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 11 dec-10 kl 22:40 »
välj fritt!!! jag kan bidra med ägg ;D
Fjäderfän och kaniner

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 11 dec-10 kl 22:57 »
Hultfredsfestivalen är ju rätt så nydligen nerlagd så varför inte där? ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser