Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp (burrig,mager,sömnig,vit avföring)  (läst 8633 gånger)

Turnit

• Västergötland
SV: Tupp (burrig,mager,sömnig,vit avföring)
« Svar #20 skrivet: 12 jan-11 kl 06:00 »
Stor kram till er.

Hur går det för Bruno?? Har han axlat uppgiften??

Gillar utegården, jättesmart!! Särslilt vintertid och när det är så förbaskat blött....är det betongplatta??
Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #21 skrivet: 14 jan-11 kl 00:47 »
Tackar som frågar  :)
Bruno har väldigt stor respekt för Herrman mer än han behöver egentligen. Så han känner av att Örni inte är där
I hönshus och gården är det en tolerans och gemenskap hos alla nu kvarvarande 11 och "ute" delar tuppar/höns upp sig i flockar som respekterar varandra när dom möts med  "tillsägelser" i bland av respektive tupp. Tupparna kan ju inte styra hönsen (  ;D  känns det igen ) utan måste konkurera med varandra som ni vet.
Ännu har jag inte sett någon markant förändring utom att Herrman lockar kraftigare och får då med sig någon av Örni/Brunos fruar, men som sagt dom har inte varit "ute" . Det ska bli väldigt spännande att se vad som händer.

Hönsgården är min stolthet   ;D  Ser ut som ett smycke när det är upplyst i vinter mörkret Har lite info på min hemsida.
Nej ingen platta bara där mat/vatten backarna står är betong. Enbart sand blandad jord. En svetsad ram. Plexiglas längst ner Hönsnät på överdelen + plexi på vintern och Plexi som tak. Den första gården blev så lyckad att vi gjorde fler. Till de 2 pytte hönshusen med vardera 1 tupp/höna och 1 tupp 2 höner.
Inne är det där i mot betong och sand på golvet. Har samma sorts sand inne till kattlådor när det behövs. Den suger väldigt bra åt sig fukt utan att bli "blöt"
« Senast ändrad: 14 jan-11 kl 10:16 av Cokett »
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #22 skrivet: 14 jan-11 kl 01:04 »
 Här bor dom rang höga tupparna med fruar  :D  Det är två små hus och efter som jag vill kunna se in till hönsen utifrån har maken lyckats få tag i en altandörr till det ena huset och även lyckats få in ett isolerings glas fönster som passade till dörren på det andra huset
Jo då. Alla kan gå ute samtidigt om jag har ögonen på dom. Behöver "bara" ryta till med respektive tupp´s namn så går dom till sitt revir. Lit roligt när det är fremnes här.   ;)  Hönsen rår inte ens jag på  8)

MvH Cokett
« Senast ändrad: 14 jan-11 kl 01:27 av Cokett »
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Turnit

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 14 jan-11 kl 07:58 »
Helt klart kanon att ha såna utegårdar vintertid. Tack för tipset, nu vet jag hur jag ska lösa det för dem när det är blött och sörjigt.....Ska ha detta i åtanke när jag bygger nästa hus. Ska även göra detta till det gamla hönshuset som kommer att få ha ankor och ungtuppar!!

Ska kika in på din hemsida.
Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

Misomba

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 05 dec-11 kl 18:59 »
Hej Cokett!

Mycket fina gårdar du har. Ser att du hänvisar till din hemsida för mer info om gårdarna, men jag vet inte var man hittar din www adress.

Fin historia om din gamle tupp.......vad bra dina fjäderfä har det.....

ha det bäst

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #25 skrivet: 05 dec-11 kl 20:31 »
Hej Cokett!

Mycket fina gårdar du har. Ser att du hänvisar till din hemsida för mer info om gårdarna, men jag vet inte var man hittar din www adress.

Fin historia om din gamle tupp.......vad bra dina fjäderfä har det.....

ha det bäst
Hej
Under "namnet" Cokett, några rader ner ser du bla en jordglob - klicka på den

Dela detta:

* Inloggade just nu

255 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser