Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Användningen av riktiga namn  (läst 44299 gånger)

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Användningen av riktiga namn
« Svar #100 skrivet: 09 nov-11 kl 22:49 »
Nä, det kan jag förstå. Men man kan alltså skriva kommentarer i handboken under sitt nick?

Man kan skriva vad som helst innan man blir avstängd. Missbrukas det så kanske vi får se till att användare skall bli godkända innan de får skriva i Handboken.

Kommentarer raderas normalt efter en tid. När de inte längre är aktuella. Om/när någon ser den.

Om någon vill ha en text/kommentar raderad så är det bara att säga till.

Edit: Var snäll och regga dig INTE som Trollmor. Använd ditt riktiga namn eller håll dig till forumet. Skulle det vara så svårt?  ???
« Senast ändrad: 09 nov-11 kl 22:52 av sɹǝpuɐ »

Halte

• Gäst
« Svar #101 skrivet: 09 nov-11 kl 22:52 »
Jag ska se om det går  att regga mig som Trollmor igen, men tydligen blir jag då snart avreggad igen, efter vad jag förstått.
Det tycker jag känns onödigt.. Vi som håller efter Handboken gör ju detta på ideell basis så varför krångla till det för oss? Du vet ju om hur regelverket ser ut nu och vi vill gärna ha din kunskap också, men inom de ramar som satts upp för ALLA.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #102 skrivet: 09 nov-11 kl 22:54 »
Då så.  Då får Ni klara Er utan både mina, flera andra forummedlemmars, och den duktige veterinärens kunskaper!  Det är Erat val!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Trollmor

• -
« Svar #103 skrivet: 09 nov-11 kl 22:58 »
Ett ögonblick, har jag missförstått?  Kan jag skriva kommentarer som Trollmor?

Halte

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 09 nov-11 kl 23:01 »
Ett ögonblick, har jag missförstått?  Kan jag skriva kommentarer som Trollmor?
Nej! :)
Man kan i.o.f. skriva under vilket nick som helst tills vi administratörer ser det felaktiga användarnamnet och avaktiverar det. Men det är ju bättre att man låter bli att registrera sig med felaktiga användarnamn så slipper vi massa onödigt arbete.

Trollmor

• -
« Svar #105 skrivet: 09 nov-11 kl 23:06 »
Jag ska erkänna att jag känner mig påhoppad av att bli kallad felaktig ...

Flera jag PMat och talat med personligen tror att Handbokens folk inte VILL ha inlägg, eftersom de är så rigida när det gäller att få folk att registrera sig under falska namn hellre än under välkända nick.

Halte

• Gäst
« Svar #106 skrivet: 09 nov-11 kl 23:11 »

Flera jag PMat och talat med personligen tror att Handbokens folk inte VILL ha inlägg, eftersom de är så rigida när det gäller att få folk att registrera sig under falska namn hellre än under välkända nick.
Inte ska du känna dig påhoppad.. Det är ju ett felaktigt användarnamn enligt de regler vi har för Handboken. Det var ju inte menat som att det är något fel på ditt användarnamn i någon annan bemärkelse.

Och jo då, det är klart vi vill ha inlägg! Handboken har vuxit jättebra och blivit riktigt innehållsrik, men det finns ju inget som är så bra så att det inte finns utrymme för mer matnyttig kunskap!

Men som sagt, ta gärna funderingarna om användarnamn i tråden för detta (finns under denna tavla)

pålle

• Gäst
« Svar #107 skrivet: 09 nov-11 kl 23:16 »
Vad är det ni håller på med det ? ja hade ett namn där inne i hand boken som var god känt av Petter B men nu är det bort taget vad är det ni sysslar med  ?
« Senast ändrad: 09 nov-11 kl 23:33 av pålle »

sɹǝpuɐ

• -
« Svar #108 skrivet: 09 nov-11 kl 23:17 »

Det är inte du som är felaktig, utan det är en del användarnamn, i form av nick, som är felaktiga. Jag är ledsen om det inte har framgått tydligt nog.

Men det är väldigt bra att vi tar denna fråga grundligt just nu. Troligen är det en hel del som kommer att vilja regga sig på Handboken som en följd av kampanjen som pågår just nu. Det är då bra om alla får reda på att man skall använda sitt riktiga namn på Handboken. Tack för att du hjälper till att föra ut den informationen så bra, Trollmor!

Säg till om det är ytterligare något som är oklart vad gäller nej till nick på handboken. Jag hjälper dig gärna att reda ut begreppen.

Sammanfattning:
Regga sig med sitt nick på handboken - Nej!
Regga sig med sitt riktigt namn på handboken - Ja! Välkommen!

Trollmor

• -
« Svar #109 skrivet: 09 nov-11 kl 23:23 »
Tack för att du hjälper till att föra ut den informationen så bra, Trollmor!
Är Du sarkastisk?  Jag känner mig lite lätt gråtfärdig för att folk som skaffar en get inte kan få del av mina erfarenheter och bespara sitt djur lidande.  Bara för att någon har fått en idé om att hellre ha lögn-signaturer i form av "riktiga" namn på en handbok som ändå får sitt förtroendekapital från ett forum med nick som de allra allra flesta sköter väl.

sɹǝpuɐ

• -
« Svar #110 skrivet: 09 nov-11 kl 23:31 »
Är Du sarkastisk?

Ja. Och jag försöker låta bli att bli förbannad, men det börjar ta emot. Så jag säger godnatt istället!

Trollmor

• -
« Svar #111 skrivet: 09 nov-11 kl 23:35 »
OK, då är vi två med samma problem.  Sov gott, och väl mött en annan dag!

TillVaraTa

• Gäst
« Svar #112 skrivet: 09 nov-11 kl 23:40 »
Personligen tycker jag att det är helt stört att uppmana användare till att skriva under pseudonym. Dock förstår jag mycket väl denna regel om att människor ska använda sina riktiga namn i handboken.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #113 skrivet: 10 nov-11 kl 07:11 »
Är Du sarkastisk?  Jag känner mig lite lätt gråtfärdig för att folk som skaffar en get inte kan få del av mina erfarenheter och bespara sitt djur lidande.  Bara för att någon har fått en idé om att hellre ha lögn-signaturer i form av "riktiga" namn på en handbok som ändå får sitt förtroendekapital från ett forum med nick som de allra allra flesta sköter väl.
Men Trollmor, kan det inte finnas en kompromiss, som gör att du kan skriva i handboken. Man kan ju heta alla möjliga -mor, varför inte Trollmor? Med ett lämpligt efternamn? Eller diskutera fram en annan lösning med Petter. Det finns ju en egen presentationssida i handboken, där kan du ju skriva att Trollmor är ditt nick på forumet, och heta ett "riktigt" namn när du skriver där? Människor lär sig snabbt vem du är om du fortsätter att skriva bra texter om getter och annat som du kan så bra.

Att det finns skäl att inte använda sitt eget namn, det kan jag förstå. Men att man "ska" skriva under riktigt namn i Handboken, det kan jag också förstå. så, som sagt, jag hoppas på att ni kan komma fram till en kompromiss.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Lindell

• Gäst
« Svar #114 skrivet: 10 nov-11 kl 08:34 »

Sammanfattning:
Regga sig med sitt nick på handboken - Nej!
Regga sig med sitt riktigt namn på handboken - Ja! Välkommen!

Varför ha regler som en får kompromissa bort? Det känns helt fel. Jag håller med om ovanstående sammanfattning, tydligt och konkret.
Bryr man sig inte om det så bryr man sig egentligen inte om det andra heller hur mycket man än kan.
Det finns så många som vet men så få som kan få det i text som rådgiving och instruktioner. Vill man gör man det ändå!

Halte

• Gäst
« Svar #115 skrivet: 10 nov-11 kl 08:54 »
Personligen tycker jag att det är helt stört att uppmana användare till att skriva under pseudonym. Dock förstår jag mycket väl denna regel om att människor ska använda sina riktiga namn i handboken.
Det kan ju finnas olika orsaker till att man inte vill använda sitt riktiga namn ute på nätet.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #116 skrivet: 10 nov-11 kl 09:15 »
Att man inte kan skriva under falskt namn på Alternativs wiki innebär ju inte att man är förhindrad att lägga ut information på nätet. Jag kollade nyss och nissesgetsamling.blogger.com är fortfarande ledig, till exempel.

Trollmor

• -
« Svar #117 skrivet: 10 nov-11 kl 15:33 »
Edit: Var snäll och regga dig INTE som Trollmor. Använd ditt riktiga namn eller håll dig till forumet. Skulle det vara så svårt?  ???
Snälla Anders UppOchNer, redigera inte inlägg som folk svarat på längre ner i tråden!  Det blir så förvirrande för den som ska läsa!

Och jo då, det är klart vi vill ha inlägg! Handboken har vuxit jättebra och blivit riktigt innehållsrik, men det finns ju inget som är så bra så att det inte finns utrymme för mer matnyttig kunskap!
Jaha, Ni vill ha inlägg, men utformar reglerna så att folk ryggar tillbaka och inte vill/vågar skriva?  Självklart blir Handboken då mindre matnyttig än den skulle kunna vara ...

Det här är vad jag främst tänker på, när jag kämpar för nick i handboken:

... folk som skaffar en get inte kan få del av mina erfarenheter och bespara sitt djur lidande.  Bara för att någon har fått en idé om att hellre ha lögn-signaturer i form av "riktiga" namn på en handbok som ändå får sitt förtroendekapital från ett forum med nick som de allra allra flesta sköter väl.

För inte är det väl särskilt vanligt på alternativ.nu med folk som missköter sina nick genom att spamma eller häva ur sig otidigheter i trådarna?

Men Trollmor, kan det inte finnas en kompromiss, som gör att du kan skriva i handboken. Man kan ju heta alla möjliga -mor, varför inte Trollmor? Med ett lämpligt efternamn? Eller diskutera fram en annan lösning med Petter. Det finns ju en egen presentationssida i handboken, där kan du ju skriva att Trollmor är ditt nick på forumet, och heta ett "riktigt" namn när du skriver där? Människor lär sig snabbt vem du är om du fortsätter att skriva bra texter om getter och annat som du kan så bra.

Att det finns skäl att inte använda sitt eget namn, det kan jag förstå. Men att man "ska" skriva under riktigt namn i Handboken, det kan jag också förstå. så, som sagt, jag hoppas på att ni kan komma fram till en kompromiss.

Tänkvärt.  Bra att åtminstone någon försöker vara konstruktiv, i denna infekterade debatt!  :)  Du har ju tydligen uppfattat, att jag kan få faktagranskning av Sveriges ledande expert, och det borde ju Handboken ha nytta av!

Det kan ju finnas olika orsaker till att man inte vill använda sitt riktiga namn ute på nätet.
Just det!

Att publicera sig på Nätet med ett namn som Maria Karlsson eller Karl Andersson kan väl gå an.  Annorlunda för människor som heter Fidelia af Silverswärd eller Sebastian Gunillasson.  Vi är ganska många på alternativ.nu som är ensamma i landet, i världen om vårt namn.  Många av oss har erfarenhet av "stalkers", och har inte lust att riskera att få hem någon som kastar ägg på fönster eller lurar iväg våra barn till okända öden.  I en tråd råkade jag själv ut för att bli kommenterad med "Ha det så bra i spermasprutet, Trollmor!"  Detta tål nog Trollmor i en tråd, men jag vill faktiskt inte ha en sådan kommentar kastad emot mig vid busshållplatsen!

Nog borde detta gå att förstå?

Jan lindgren

« Svar #118 skrivet: 10 nov-11 kl 16:00 »
Hej!
Menar ni att folk förföljer er om ni använder ert eget namn? Jag har hela tiden använt mitt eget namn och talat om var jag bor. Jag är ensam om mitt namn i Osbys telefonkatalog så jag är inte svår att hitta. En del alternativare har hälsat på vilket jag uppskattar och ingen har någonsin varit otrevlig. Jag tvivlar på att någon blir förföljd bara för att man skriver lite i Handboken. Du behöver inte sätta ut adress och telefonnummer.
MVH
Jan

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #119 skrivet: 10 nov-11 kl 16:04 »
Jag la ut mitt riktiga namn i handboken fast det finns risk för förföljelser .
Men å andra sidan så dom som vill hitta mej letar knappast på sånna sidor *s*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser